۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۶۰۴۵۶
حجت الاسلام والسلمین انصاریان:

سیدالشهدا نقشی محوری در احیا و ابقای دین اسلام داشت

حجت الاسلام والسلمین انصاریان با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) از حامیان اصلی دین اسلام به شمار می رود گفت: سیدالشهدا نقشی محوری در احیا و ابقای دین اسلام داشت.
حجت الاسلام والسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته در مسجد جامع شهرستان کنگاور با اشاره به فضائل اخلاقی و شخصیتی ملا محمدکاظم خراسانی ابراز داشت: هیچ مجتهدی در طول تاریخ همانند آخوند خراسانی 700 شاگرد و مجتهد جامع الشرایط نداشته است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به کلام آخوند خراسانی در خصوص عدم شناخت امام حسین (ع) تصریح کرد: هدف سیدالشهدا (ع) اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) بود لذا با قیام و حرکت به سمت سرزمین کربلا سبب بقای دین اسلام شد.

وی در ادامه افزود: ایمان تقوا است و شرط تقوای الهی اجتناب از گناهان و توسل به خداوند و ائمه معصومین علیهم السلام است.

حجت الاسلام والسلمین انصاریان ابراز داشت: اربعین حسینی نماد ولایتمداری و پیروی از مکتب ائمه اطهار علیهم السلام است، محبان و زوار سیدالشهدا (ع) عاشق ترین عاشقان به این امام معصوم هستند.  

مفسر برجسته قرآن کریم روز شهادت امام حسین (ع) را مصیبتی بزرگ دانست و ابراز داشت: اوج مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) در صحرای کربلا نمایان بود و با شهادت خود و یارانش دین را احیا کرد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) نقشی محوری در احیا و ابقای دین اسلام را ایفا کرد و از حامیان اصلی دین اسلام به شمار می رود.

حجت الاسلام والسلمین انصاریان در پایان تأکید کرد: حرکت عاشورایی حضرت سیدالشهدا (ع) سبب شد که پس از گذشت سالها اینگونه سالیانه میلیون ها نفر از محبان این امام معصوم با وجود خطرات فراوان در کشور عراق به زیارت امام حسین (ع) می شتابند./857/202/ب3

ارسال نظرات