۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۴۶۰۴۶۲
استاد حوزه علمیه:

زائران اربعین حسینی در موضوع استکبارستیزی وحدت کلمه داشته باشند

پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به اهمیت وحدت کلمه در حرکت عظیم اربعین حسینی، گفت: همه افراد باید با شعار ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار به این خیل عظیم بپیوندند.
زیارت اربعین

حجت الاسلام سید مهدی حسینی، پژوهشگر حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به حرکت عظیم اربعین، اظهار داشت: حرکت خیل عظیم جمعیت به سوی کربلا نشان از اتحاد و همدلی مسلمین است.

وی با اشاره به لزوم بهره برداری دقیق از این مراسم، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید برای استفاده از این خان فیض الهی اهتمام خود را به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه گفت: دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در پی آن هستند که با حاشیه سازی شور حسینی را تحت تأثیر قرار دهند ولی بی خبر از آن که نمی توانند چنین کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در روایات به صورت بسیار زیاد درباره زیارت امام حسین(ع) مطالبی آمده است که همه آنها نشان از عظمت بالای این حرکت و فرهنگ است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حضور یکپارچه مردم مسیر پیاده روی اربعین و کربلا مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی است که به دنبال تفرقه در جامعه مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت کلمه در این حرکت عظیم، گفت: همه افراد باید با شعار ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار به این خیل عظیم بپیوندند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: انجام امور خدماتی و رفاهی در مسیر زائران حسینی می تواند به راحتی زائران و تمرکز آنان در زیارت کمک شایانی کند که در روایات درباره اجر و ثواب آن توصیه های فراوانی شده است./979/303/ب2

ارسال نظرات