۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۴۶۳
امام جمعه صالح آباد مطرح کرد؛

لزوم احترام به عقاید دیگر فرق اسلامی در اربعین

حجت الاسلام افتخاری گفت: محبت امام حسین(ع) در قلبهای مؤمنان همیشه جاری و ساری است و هرگز شعله عشق به اهل بیت(ع) سرد نخواهد شد.
امام جمعه صالح آباد

حجت الاسلام حمید افتخاری، امام جمعه صالح آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به ضرورت تعظیم شعائر اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه های پیاده روی اربعین زنده نگه داشتن آرمان و هدف قیام امام حسین(ٔع)است.

وی با اشاره به فرصت بزرگ پیش روی مبلغان و روحانیان، افزود: بایستی با تمامی ابزارها و امکانات اهداف قیام امام حسین (ٔع) را برای جهانیان بیان کنیم.

حجت الاسلام افتخاری تصریح کرد: با گذشت بیش از 14 قرن از واقعه عاشورا هنوز شعله های قیام بیش از پیش شعله ور است.

وی با اشاره به روایات متعدد درباره محبت به امام حسین(ع)، گفت: محبت امام حسین(ٔع) در قلبهای مؤمنان همیشه جاری و ساری است و هرگز شعله عشق به اهل بیت(ع) سرد نخواهد شد.

امام جمعه صالح آباد با اشاره به استحباب زیارت اربعین، ابراز داشت: جایی که غیرشیعیان و دیگر ادیان و مذاهب به پیشوایان اسلام و تشیع تعظیم و احترام می گذارند، لازم است ما نیز به عقاید دیگر احترام بگذاریم.

وی افزود: انسان فطرتاً به کسانی که پای اعتقاد و عقیده خود ایستاده اند و تا آخرین قطره خون خویش و خانواده خود از آرمانهایشان دست نمی شویند، عشق می ورزد.

حجت الاسلام افتخاری ضمن اشاره به حضور بیش از بیست میلیون عاشق و دلداده حسینی در کربلا در ایام اربعین، گفت: با افزودن شعور حسینی با شور حسینی میتوان از این خیل مشتاقان سید الشهدا بهره برد.

وی در پایان با اشاره به بزرگترین تجمع مذهبی جهان، خاطر نشان کرد: این حرکت عظیم مردمی روحیه شهادت طلبی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را تقویت می کند./979/302/ب2

ارسال نظرات