۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۶۰۴۶۸
رییس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد خبر داد؛

آغاز بهره‌برداری از بزرگترین مرکز اسکان دائمی زائران در نجف اشرف

رییس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد گفت: روز جمعه 21 آبان ماه؛ بزرگترین پروژه اسکان دائمی زائران در شهر نجف اشرف در فضایی بالغ بر 12 هزار مترمربع در نزدیک‌ترین مکان به حرم امیرالمومنین(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.
ستاد اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید وحید موسویان، رییس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد درباره موضوع اقدامات مدیریت شهری در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی که در محل سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: این موکب بزرگ در مدت زمان 40 روز با استعانت از حضرت سید الشهدا(ع) و با همت 120 کارگر و بنا که به صورت افتخاری و داوطلبانه مشغول به فعالیت بودند، در حال احداث است.

وی تصریح کرد: تمام پروژه‌های ستاد اربعین شهرداری مشهد با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تولید ملی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تمام برنامه‌ریزی‌های چهارگانه در حوزه مواکب، حمل و نقل، ارایه خدمات شهری و رفت و روب و برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، همچنین دو موکب در نجف، یک موکب در کاظمین و 4 موکب در کربلا برای اسکان زائران پیاده برپا شده است.

رییس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد اضافه کرد: برای نخستین بار پیوست بهداشتی و درمانی در اربعین به همت ظرفیت‌های مرتبط فراهم گردیده است به صورتی که در این اقدام به همت ظرفیت‌های مردمی، بسیج، سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکی و...، 120 پزشک و پرستار برای حضور در مواکب و درمانگاه سیار در عراق به صورت داوطلبانه حضور دارند.

موسویان با اشاره به راه‌اندازی پویش نذر پتو اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال در مواکب نجف، کربلا و کاظمین شبانه بین 20 تا 30 هزار نفر زائر را پذیرایی می‌کنیم که برای این تعداد به 40 تا 60 هزار پتو نیاز است لذا تصمیم گرفته شد پویش نذر پتو راه‌اندازی شود که خوشبختانه حضور مردم در این طرح و مشارکت آنان سبب شد تا نیاز فوری به پتو رفع شود، همچنین از بدنه کارکنان شهرداری و خیران، نیم میلیارد تومان پتو جمع‌آوری شد.

وی گفت: در کمیته خدمات شهری، 650 پاکبان در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنین 200 دستگاه اتوبوس در حوزه ستاد حمل و نقل نیز اعزام خواهد شد.

رییس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد افزود: مسیر سرویس‌دهی به زائران در کشور عراق از شهر شوملی به نجف اشرف به طول 110 کیلومتر است که 10 روز مفید کاری را خدمت‌رسانی می‌کنند که برنامه‌ریزی صورت گرفته هیچ اختلالی در سرویس‌دهی خطوط شهری مشهد با اعزام این 200 دستگاه اتوبوس به وجود نمی‌آید و با افزایش ساعت کاری جبران خواهد شد.

موسویان در پایان از برگزاری مراسمات فرهنگی و عزاداری ویژه با حضور مقامات و چهره‌های کشوری در مواکب امام رضا(ع) از تاریخ 24 آبان ماه تا روز اربعین خبر داد./934/101/ب2

ارسال نظرات