۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۶۰۴۹۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس:

جامعه روحانیت شیراز در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی بسیار فعال است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: ‌ جامعه روحانیت شهر شیراز بعد از تهران از فعال‌ترین‌ها است که در بسیاری از مسائل استان به‌ویژه مباحث فرهنگی وارد شده و اظهار نظر می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت الاسلام محمد رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، صبح امروز چهارشنبه، در همایش سراسری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور که در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) در حال برگزاری است، گفت:‌ استان فارس در مباحث مختلف به‌ویژه فرهنگ وضعیت منحصر به فردی دارد به طوری که شاهد فعالیت فرق و مذاهب و ادیان مختلف در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه ادیانی مانند مسیحیت و یهود و فرق و مذاهب مختلف مشکلات فرهنگی را برای این استان ایجاد کرده است، افزود: بخش عمده جمعیت استان فارس را اهل سنت تشکیل می‌دهند که این موضوع موقعیت خاصی را برای این استان ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به برخی از معضلات فرهنگی استان فارس اظهار داشت: دشمنان دین اسلام تلاش می‌کنند دین را مسأٖله‌ای فردی و سلیقه‌ای و عدم ضرورت بر الزام به رعایت آن برای مردم نهادینه کنند که در این زمینه در شهر شیراز از فضای مجازی نیز به‌صورت گسترده بهره گرفته‌اند.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که ظرفیت‌های مثبت دینی و مذهبی از جمله وجود بیش از ۶۰ حوزه علمی، ۳۰ هزار طلبه و روحانی، بیش از پنج هزار مسجد و بیش از 1200 حسینیه و فاطمیه در استان فارس وجود دارد که متأسفانه تنها حدود ۴۰ درصد از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد:‌همچنین جامعه روحانیت شهر شیراز بعد از تهران از فعال‌ترین‌هاست که در بسیاری از مسائل استان به‌ویژه مباحث فرهنگی وارد شده و اظهار نظر می‌کند.

وی بیان کرد:‌ تقویت فرهنگ اسلام و دفاع از ارزش‌های ملی، مدیریت درست مناسبت‌های انقلاب، ترویج الگوهای رفتاری، حفظ وحدت و همدلی بر اساس نظر امام راحل و مقام معظم رهبری، توجه به دستاوردهای معنوی، بهره‌گیری از علما و روحانیون و بهره‌گیری از مساجد و  جوانان از سیاست‌های اصلی ما در اجرای مناسبت‌های انقلاب در استان فارس است.

حجت‌الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه اخیر در پاسارگاد گفت: خیلی‌ها در حادثه پیش‌آمده در خصوص پاسارگاد به دنبال ایجاد حرکت مردمی و جریان سازی بودند اما بنای ما بر این است که هرگونه حرکت و موضع‌گیری مستقیم در قبال این‌چنین مسائل- بزرگ کردن آن‌ها است./919/202/ب3

ارسال نظرات