۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۶۰۵۲۸

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

تدوین هشتمین سالنامه پژوهشی موسسات فرهنگی، برگزاری جلسه هم اندیشی معارف رضوی و آداب زیارت، نمایش نشریه «نورالهدی» در نمایشگاه مطبوعات، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «بر مدار آفتاب» و مسابقه فرهنگی «عقاید وهابیان» از جمله اخبار فرهنگی آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: هشتمین سالنامه پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی گردآوری و تدوین شد.

وی افزود: در این سالنامه دستاوردهای علمی و پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه‌ علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(علیه السلام)، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، بنیاد فرهنگی رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی و...  در سال 1394 تشریح شده است.

وی با بیان اینکه اولین سالنامه پژوهش آستان قدس رضوی در سال 1385 منتشر شد، ادامه داد: آستان قدس رضوی با هدف سازماندهی فعالیت های پژوهشی در موسسات فرهنگی و بومی سازی تحقیقات، تدوین سالنامه پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در این سالنامه اطلاعاتی از جمله تعداد طرح‌های پژوهشی درون سازمانی و برون سازمانی، نشست‌های علمی، تعداد مقالات علمی، دستاوردها و جوایز کسب شده، تعداد پایان نامه ها و پژوهشگران موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1394، تعداد 472 عنوان پژوهش درون سازمانی در موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شده است، افزود: از این تعداد پژوهش انجام شده، 24 درصد پژوهش‌ها بنیادی، 73 درصد کاربردی وسه درصد آنها نیز پژوهش‌های توسعه‌ای بوده است.

مسابقه کتابخوانی «بر مدار آفتاب»

مسابقه بزرگ کتابخوانی «بر مدار آفتاب» برگرفته از محتوای کتاب بر مدار آفتاب در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

کتاب برمدار آفتاب نگارش جذاب، روان، شیوا، مستند و نگاه نسبتا جامعی به زندگی و مبارزه خستگی ناپذیر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دارد که در پایان کتاب سوالاتی برای مسابقه طراحی شده است.

گفتنی است، زائران گرامی برای شرکت در این مسابقه علاوه بر امکان دریافت کتاب در حرم   مطهر می توانند از طریق پرتال معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی به آدرس razavi.aqr.ir در مسابقه شرکت کنند.

جلسه هم اندیشی معارف رضوی و آداب زیارت

جلسه هم اندیشی معارف رضوی و آداب زیارت با حضور 25 نفر از مبلغان فعال در اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی و رفع نواقص محتوای تولید شده در گروه علمی اعتقادی (کارگروه معارف رضوی و آداب زیارت)، بر اجرای یکسان محتواها تاکید شد.

گفتنی است، این مبلغان در دهه آخر صفر در پایگاه های فرهنگی آداب زیارت حرم مطهر واقع در صحن جامع رضوی و باغ رضوان و همچنین ایستگاه های ارائه خدمت به زائران پیاده، حضور خواهند یافت.

مبلغان اعزامی آستان قدس رضوی در سال های گذشته در دو حوزه پاسخگویی به سوالات شرعی و برگزاری حلقه های معرفت به زائران حضرت رضا(ع) خدمت رسانی می کردند که امسال سرفصل معارف رضوی و آداب زیارت نیز به خدمات قبلی افزوده می شود.

نمایش نشریه «نورالهدی» در نمایشگاه مطبوعات

نشریه «نورالهدی» ویژه کودک و نوجوانان از جمله محصولات بخش رسانه ای معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 همزمان با آغاز بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران، نشریه نورالهدی در غرفه نشریات متمرکز آستان قدس رضوی که به همت اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی بر پا شده است، به نمایش گذاشته شد.

نشریه نوالهدی از جمله محصولات رسانه ای معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی است که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های سراسر کشور به مخاطبان ارائه می شود.

عضوگیری رایگان، ارسال رایگان نشریه برای مخاطبان و علاقه مندان، برگزاری مسابقات متعدد متناسب با مناسبت های مذهبی  از جمله خدماتی است که از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در حوزه تولیدات فرهنگی به علاقه مندان ارائه می شود.

علاقه مندان به عضویت در این طرح می توانند با نام نویسی به ‌طور مستقیم در صحن جامع رضوی ایوان غربی حرم مطهر یا با مراجعه به سایت razavi.aqr.ir در این طرح فرهنگی نام نویسی کنند و پس از پرکردن فرم عضویت و ارائه آن و ثبت در سامانه و دریافت کد رایانه‌ای مخصوص، عضو نورالهدی شوند.

نشریه «نورالهدی» در غرفه نشریات متمرکز آستان قدس رضوی که در شبستان اصلی، راهروی 11، جنب ورودی نمازخانه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برپا شده است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برگزاری مسابقه فرهنگی «عقاید وهابیان»

مسابقه فرهنگی «آشنایی با عقاید وهابیان» از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف آشنایی با عقاید وهابیان طراحی در ماه صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

در این مسابقه به موضوعاتی همچون بزرگداشت موالید اولیاء الهی، درخواست شفاعت از عزیزان در درگاه الهی، گریه بر عزیزان پیش از خاکسپاری و پس از آن، عمل نیک و اهدای پاداش آن به والدین و دوستان پرداخته شده است.

مسابقه فرهنگی «آشنایی با عقاید وهابیان» در راستای آگاهی بخشی از تفکرات وهابیان و شناساندن تاریخچه پیدایش این گروه از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی طراحی شده است و در ایام ماه صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به باجه‌های اطلاع‌رسانی و کیوسک های راهنمای زائرِ مستقر در صحن‌ها و دریافت کتاب و ارسال پاسخ مسابقه به سامانه پیامکی 3000802222 یکی از شرکت کنندگان مسابقه فرهنگی «آشنایی با عقاید وهابیان» باشند.

این مسابقه فرهنگی در قالب پنج سوال تستی برگزار می شود و آخرین مهلت شرکت در آن، یک ماه پس از دریافت کتاب است.

یاد آور می شود؛ در طول سال اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی محصولات فرهنگی تبلیغی متناسب با مناسبت های مختلف تولید و به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می کند./1308/303/ب3

 

 

 

 

 

ارسال نظرات