۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۰۵۵۲
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی:

غفلت از باز تعریف نظم اجتماعی با نگاه دینی جامعه را سکولار می کند

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با تأکید بر اینکه اگر نظم اجتماعی را با نگاه دینی تعریف نکنیم، جامعه به سمت سکولار پیش می رود، گفت: متأسفانه این مسأله آسیب امروز کشور است که باید بیشتر مورد توجه دلسوزان نظام قرار گیرد.
الگوی اسلامی پیشرفت

حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌های کشور، در پاسخ به این سؤال که چرا علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سبک زندگی اسلامی اما جامعه مدام در حال فاصله گرفتن از این سبک زندگی هم در زمینه های فرهنگی و هم در زمینه های اجتماعی است، گفت: این سؤال یک جواب دارد، اخلاق و اعتقادات و سبک زندگی بیش از اینکه متأثر از تبلیغ و سخنرانی و جلسات بحث نظری باشد، متأثر از نظم اجتماعی است.

وی اضافه کرد: متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی علی رغم اینکه مؤمنین و روحانیون اختیارات اجتماعی را به دست داشتند اما از باز تعریف نظم اجتماعی با نگاه دینی غافل بودند و این سبب شد نظم اجتماعی در اختیار جریان توسعه گرا قرار گیرد.

کشوری با تأکید بر اینکه توصیه های دینی باید در نظم اجتماعی دیده شود و این از ضرورتها است، تصریح کرد: اگر توصیه های دین را مطرح کردیم و نظم اجتماعی را به دست جریان توسعه غربی سپردیم، در واقع به عدم اجرای توصیه های دینی کمک کرده ایم.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با گلایه از اینکه بسیاری از روحانیان متأسفانه به این امر مهم توجه نمی کنند، تصریح کرد: فرصت انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم است برای تعریف نظم اجتماعی مبتنی بر توحید و مدیریت اسلامی که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه اگر نظم اجتماعی را با نگاه دینی تغریف نکنیم، جامعه به سمت سکولار پیش می رود، ابراز کرد: متأسفانه این مسأله آسیب امروز کشور است که باید بیشتر مورد توجه دلسوزان نظام قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم الگوی ایرانی اسلامی در جامعه پیشرفت کند، باید نسبت به بازتعریف نظم اجتماعی با نگاه دینی از سوی متولیان دین خصوصا روحانیان توجه جدی تری صورت گیرد./9457/202/ب3

ارسال نظرات