۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۶۰۵۶۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

هدف از آفرینش انسان تقرب به خداوند است

نماینده ولی فقیه در لرستان معرفت، شناخت و عبودیت و بندگی را هدف ابتدایی آفرینش انسان عنوان کرد که در سایه آن انسانها به مرحله تکامل و تقرب به خدای متعال برسند.
تفسیر قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، بعد از ظهر امروز در تفسیر آیات ۱۶ و ۱۷ سوره انبیاء که در دبیرستان دخترانه شهید اسکندر نیازی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: محوریت این آیات در رابطه با هدف آفرینش انسان است.

وی به واژه «لهو» و«لعب» در آیات 16 و 17 سوره انبیا اشاره و افزود: بین این دو واژه تفاوت وجود دارد و خداوند متعال دنیا را لهو و لعب نیافریده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان لعب را به‌ معنای بازیچه، البته نوعی بازی که منظم و با شکل خاص صورت گیرد و لهو به ‌معنای ادامه دادن به بازی است به صورتی ‌که خواب و خیال، روز و شب  انسان به بازی سپری شود، معنا کرد.

وی با طرح این سؤال که هدف از آفرینش انسان چیست، بیان داشت: در آیات ۱۶ و ۱۷ سوره انبیا به سؤال هدف از آفرینش انسان پاسخ داده شده است و بیان شده که هدف از آفرینش انسان لهو و لعب  نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه آفرینش انسان هدف دارد و عقل و شرع این امر را تأیید می‌کنند، خاطرنشان کرد: آفرینش انسان برای خوردن و خوابیدن نیست، انسان عقل و اختیار دارد و آفرینش انسان دارای هدف مقدس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه از خدای متعال به عنوان کمال مطلق یاد کرد و اظهار داشت: خدا در آفرینش انسان ذینفع نیست، خداوند از آفرینش انسان نفعی نبرده و  نفع برای انسان است.

امام جمعه خرم آباد با تصریح به اینکه نظام خلقت بیهوده و عبث آفریده نشده است، یادآور شد: خلقت و نظام آفرینش تجلی اراده، رحمت، جلال، جمال، علم و قدرت خداوند.

وی با بیان اینکه خالقیت خداوند اقتضای آفرینش می‌کند، ادامه داد: خداوند با خلقت نظام آفرینش قدرت ‌نمایی خود را نشان داد و هدف از آفرینش همه موجودات برای انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه شناخت و آگاهی انسان نسبت به قدرت خدا، شکوفایی استعداد انسانها به وسیله آزمایش را هدف آفرینش انسان بیان کرد و گفت: با افزایش معرفت به خدا و شکوفایی استعدادها انسان به مرحله بندگی خداوند می رسد.

وی عبودیت، معرفت و بندگی خداوند را اهداف ابتدایی آفرینش انسان عنوان کرد و گفت: هدف غایی آفرینش انسان، تکامل، تقرب و نزدیکی به خداوند متعال است./9459/202/ب3

ارسال نظرات