۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۵۷۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

روحانیت سنگربان فرهنگی جامعه اسلامی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز روحانیت سنگربانان فرهنگی جامعه اسلامی محسوب می شوند، گفت: روحانیت به عنوان پشتیبان اصلی دین هیچ گاه این سنگر مهم را رها نکرده بلکه با همه توان در جهت دفاع از دین گام برداشته است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی استان با اشاره به این که انقلاب اسلامی با حضور روحانیت به اوج عزت رسیده است، گفت: اگر همراهی و هوشیاری روحانیت آگاه نبود امروز این جایگاه فعلی را نداشتیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت برای حفظ انقلاب اسلامی همواره در میدان حضور داشته است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور در صحنه روحانیت پیوند عمیقی دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان پاسداران حریم اسلام و ولایت یاد کرد و گفت: اگر هوشیاری و بصیرت علما و روحانیت نبود دشمن ضمن تحریف دین مانع تحقق نهضت انقلاب اسلامی می شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که اندیشه و باورهای دینی در طول تاریخ با روشنگری و تفسیر علما و روحانیت استمرار داشته است، خاطرنشان کرد: اگر آن روشنگری ها نبود دشمن به راحتی اندیشه های دینی جامعه را هم از نظر ظاهر و هم محتوا تحریف می کرد.

وی، هدایت و تنویر افکار عمومی از دیگر رسالت های مهم روحانیت برشمرد و ادامه داد: در شرایطی که جامعه دینی با هجمه های گسترده فرهنگی روبرو است رسالت مبلغان دین در حراست و پشتیبانی از اسلام ناب بسیار سنگین تر از زمان دیگری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز روحانیت سنگربانان فرهنگی جامعه اسلامی محسوب می شوند، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پشتیبان اصلی دین هیچ گاه این سنگر مهم را رها نکرده بلکه با همه توان در جهت دفاع از دین گام برداشته است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مبلغان دینی باید از حریم اسلام ناب در هر شرایطی در برابر توطئه های دشمنان پاسداری کنند، ادامه داد: روحانیت آگاه و با بصیرت نشان داد هر جا اصول و مبانی دین در خطر افتاد برای پاسداری از آن سینه سپر کرده و با اقتدار در برابر دشمن می ایستد.

وی، تفقه در دین را یکی از رسالت ها و وظایف مهم روحانیت در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت برای پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی ایجاد می کنند باید تفقه در دین داشته باشد در غیر این صورت نمی تواند در برابر موج گسترده هجمه ها بیاستد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز شاهد یک رویارویی گسترده دشمن در برابر باورهای دینی و اعتقادی مردم هستیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی یک مبلغ دین باید با جهاد علمی در برابر این هجمه های گسترده بیاستد و از اصل دین دفاع کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی باید فهم عمیقی از مسائل و مبانی دینی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر فهم یک مبلغ از دین سطحی باشد به حتم نمی تواند در برابر توطئه های دشمن از اصل دین به خوبی دفاع کند.

وی با بیان این که ایستادگی در برابر جریان های انحرافی یکی از ویژگی های مهم روحانیت آگاه و با بصیرت بوده است، ادامه داد: در طول تاریخ نیز علما و بزرگان دینی هیچ گاه در برابر انحراف در دین سکوت نکرده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدون شناخت کافی از دین نمی توان به دفاع اثربخش از آن در برابر توطئه دشمنان پرداخت، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از آسیب های مهمی که ما در گونه مسائل با آن مواجه هستیم عدم نگاه تخصصی به دین است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که کینه و دشمنی با اسلام ناب پایانی ندارد و هر روز با شیوه ای جدید دنبال می شود، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی وارد یک جنگ تمام عیار در حوزه فرهنگی و اعتقادی شده است و در این مسیر دشمن تلاش می کند تا اعتقادات دینی نسل جوان را سست کند. 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر تقویت افکار انقلابی در جامعه اسلامی به ویژه در میان طلاب و روحانیان گفت: روحیه و تفکر انقلابی سد محکمی در مقابل نفوذ دشمن به کشور خواهد بود به همین دلیل باید مراقب باشیم تا افکار انقلابی در جامعه ما کمرنگ نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها با سلاح نمی توان در برابر دشمنان ایستادگی کرد بلکه امروز شیوه ایستادگی فرهنگی و اعتقادی است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان در خط مقدم دفاع از دین حاضر هستند./950/203/ب3

 

ارسال نظرات