۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۶۰۵۸۰
معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین:

باید قرارگاه دائمی اربعین با مدیریت استان در مرز مهران مستقر شود

معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: باید قرارگاه دائمی اربعین با مدیریت استان در مرز مهران مستقر شود و بعضی از از عدم هماهنگی ها که طی سال گذشته وجود داشت خوشبختانه برای امسال حل شده است.
ذوالفقاری

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین، ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: میزان تردد زائران اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تا کنون ۷۰ درصد افزایش یافته است که نشان می دهد تعداد زیادی از زائران زمان سفر خود را مدیریت کرده و در تلاش هستند که زودتر از سال های گذشته به کربلای معلی مشرف شده و زودتر نیز بازگردند.

معاون وزیر کشور گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳۵ درصد زایران که از مرز های سه گانه تردد کردند متعلق به مرز مهران است.

وی با اشاره به اینکه امسال اربعین زودتر از سال های گذشته آغاز شده است، افزود: باید سعی کنیم تمامی نواقص مرز مهران را بر طرف کنیم تا تسهیلات تردد زائران اربعین تسهیل داده شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه باید به سمتی حرکتی کنیم که تمامی امورات اربعین به مردم واگذار شود، افزود: در صورت تکیمل زیرساخت های مرز مهران در سال های آینده بیشتر تردد زائران اربعین از این مرز صورت می گیرد چراکه این مرز نزدیک مرز به کربلا است.

وی عنوان کرد: هم انون بعضی از مشکلات زیرساختی در مرز مهران وجود دارد و باید تلاش شود به خصوص در حوزه راه های ارتباطی تحولی بزرگ در مرز به وجود بیاید.

وی افزود: باید قرارگاه دائمی اربعین با مدیریت استان در مرز مهران مستقر شود و بعضی از از عدم هماهنگی ها که طی سال گذشته وجود داشت خوشبختانه برای امسال حل شده است.

 رییس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: هم اکنون تردد زائران اربعین در مرز مهران در حال انجام است و مسؤولان نسبت به ایجاد امکانات خدماتی از جمله بحث اسکان و جاده اضطراری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در آن سوی مرزهای کشور و در خاک عراق کارهای امنیتی فراوانی انجام شده است و مسؤولان ستاد اربعین در عراق برنامه ریزی های بسیار خوبی در حوزه تامین امنیت با همکاری مسؤولان عراقی انجام داده اند.

معاون وزیر کشور  اربعین یادآور شد: برنامه خود امنیتی در ستاد عراق طراحی شده است و خود زائران باید نکاتی را رعایت کرده و به افرادی که برای اجرای این طرح تعیین شده اند، کمک کنند.

ذوالفقاری از زائران خواست هنگام مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور عراق از خدمات بیمه ای طبق قرارداد منعقد شده بهره مند شوند./879/102/ب3

ارسال نظرات