۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۵۸۳
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان:

حوزه نقش مؤثری در تحقق آرمانهای انقلاب دارد

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان حوزه را مادر انقلاب عنوان کرد و گفت: این نهاد دینی با بصیرت افزایی در جامعه نقش بسزایی در جهت تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب دارد.
حوزه علمیه خواهران

اکرم مهرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به وضعیت علمی آموزشی مدارس علمیه خواهران لرستان اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون 10 مدرسه علمیه در سطح 2 و سه مدرسه نیز در سطح 3 در شهرستانهای استان مشغول فعالیت هستند.

وی هدف از راه اندازی و فعالیت مدارس علمیه را تربیت نسل جوان و طلابی توانمند برای نقش آفرینی در عرصه تبلیغ عنوان کرد و گفت: با توجه به جایگاه زنان در جامعه، فعالیت حوزه های علمیه خواهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نیاز جامعه در راستای داشتن شناخت و آگاهی از معارف اهل بیت(ع) و حرکت در جهت حفظ آرمانهای انقلاب، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت بصیرت افزایی طلاب خواهر در جامعه به ویژه بین دختران و بانوان، اظهار داشت: در این راستا باید امکانات علمی، آموزشی، پژوهشی و روشهای نوین تبلیغی، مخاطب شناسی و نیازهای روز مورد توجه طلاب و مدارس علمیه در پرورش طلاب قرار گیرد.

تحصیل یک هزار و 300 طلبه لرستانی در مدارس علمیه خواهران

مهرابی در ادامه از تحصیل یک هزار و 300 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان لرستان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری با توجه به ظرفیت پذیرش مدارس، 390 داوطلب جذب مدارس علمیه استان شدند.

وی با اشاره به تحصیل طلاب در سطح 2 و رشته های تخصصی سطح 3، یادآور شد: از بین پذیرفته شدگان سال جاری 315 طلبه در سطح 2 و مابقی در رشته های تفسیر علوم قرآنی، کلام و فقه و اصول در سطح 3 مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان موفقیت طلاب در مسیر طلبگی را در گرو داشتن و تعیین هدف مناسب، داشتن استعداد طلبگی و شکوفایی آن در مدارس علمیه و هدایت طلاب از سوی اساتید حوزه بیان کرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم که با وجود زیرساختهای لازم علمی و آموزشی شاهد رشد روزافزون مدارس علمیه در جهت تربیت نسل نو و تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب باشیم./9459/302/ب2

ارسال نظرات