۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۶۰۶۱۰
آیت الله حیدری:

معیار راستی آزمایی شعارهای ترامپ، تغییر سیاست های آمریکا در منطقه است

آیت الله حیدری با بیان این که رییس جمهور جدید آمریکا تغییری در سیاست این کشور ایجاد نخواهد کرد، گفت: معیار راستی آزمایی شعارهای ترامپ ظهور تغییر در سیاست های آمریکا نسبت به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و یمن است.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انتخابات آمریکا، ابراز داشت: سیاست آمریکا چه با حضور دموکرات ها و چه با حضور جمهوری خواهان در رأس قدرت از لحاظ استراتژی مشترک اما در تاکتیک ها با یکدیگر متفاوت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تغییر سیاست های جدید آمریکا تنها در تاکتیک ها است، گفت: روحیه استکبار و سلطه گری در هر دو حزب وجود دارد اما هر کدام برای رسیدن به خواسته های خود روشی خاصی را پیش می گیرند که چه بسا مورد تأیید دیگری قرار نگیرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا استکبارستیزی است، افزود: استکبارستیزی ما تا زمان استکبار آمریکا، پابرجا خواهد ماند و براساس همان راهبرد، عزت و حکمت و مصلحت را در پیش گرفته و عدولی نسبت به آمریکا نخواهیم داشت.

آیت الله حیدری با اشاره به این که دل سپردگی برخی افراد داخلی به انتخابات آمریکا را حمل بر سادگی آنها می پنداریم، تصریح کرد: نکته مهم در انتخابات اخیر آن است که اکثریت آمریکایی ها از برخورد دوگانه سیاست مداران خود با کشورها و خوی استکباری دل آزرده شده و شعارهای ترامپ را نماد تغییر در سیاست آمریکا برشمردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که به تغییر نگرش مردم آمریکا باید دید مثبتی داشت، افزود: نباید به سیاست های آمریکا خوشبین بود و شعار تعامل با کشورهای جهانی از سوی ترامپ را باید در عمل دید که آیا انجام شدنی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ترامپ شعار عدم مناقشه با کشورهای جهانی را مطرح کرد، گفت: این شعار با عقب نشینی از یمن، سوریه، عراق، بحرین و فلسطین، عدم تحمیل خواسته ها و واگذاری تصمیم گیری به دستان مردم چنین کشورهایی انجام شدنی است.

امام جمعه موقت اهواز معیار راستی آزمایی شعارهای ترامپ را ظهور تغییر در سیاست های آمریکا نسبت به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و یمن دانست./9456/302/ب2

ارسال نظرات