۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۰۶۱۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

ترویج نماز بهترین راه کاهش آسیبهای اجتماعی است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج اقامه نماز بهترین روش برای کاهش آسیبهای اجتماعی است، گفت: باید نقش بازدارندگی نماز در برابر گسترش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی بیش از پیش برای مردم و مسؤولان تبیین شود.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای نماز خراسان شمالی حجت الاسلام احمدی فرد - شورای نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، امروز در شورای اقامه نماز استان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان و نسلهای جدید بهترین راه برای کاهش آسیبها و معضلات اجتماعی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به مسأله نقش نماز در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره کرده‌اند، ادامه داد: در این راستا لازم است نقش بازدارنده نماز در برابر گسترش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی برای مردم و مسؤولان تبیین شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز و اقامه بیش از پیش آن در جامعه سبب خودکنترلی در برابر آسیبهای اجتماعی می‌شود، ادامه داد: در حالی که هزینه‌های پیشگیری و درمان آسیبها و معضلات اجتماعی بسیار بالا است می‌توان با اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه ترویج فرهنگ اقامه نماز این آسیبها و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش داد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی، افزود: اجلاسیه سراسری نماز برای هجدهم آذرماه امسال برنامه‌ریزی شده به همین دلیل تلاش می‌شود اجلاس استانی نماز پیش از این موعد برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاس استانی و سراسری نماز بهره‌گیری از ظرفیت بازدارنده این فریضه الهی در مسائل و مشکلات اجتماعی است، خواستار همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین قدردانی و تجلیل از فعالان نماز و دستگاه‌های برتر درزمینهٔ اقامه این فریضه الهی و ترویج آن در بین اقشار مختلف را از دیگر اهداف برگزاری اجلاس استانی نماز ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود مسجد در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی گلایه کرد و افزود: باید این نقیصه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف مرتفع شود.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به اینکه اکنون در استان با کمبود نمازخانه‌های بین‌راهی مواجه هستیم، افزود: در سفر اخیر تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی ساخت دو نمازخانه بین‌راهی در ورودی و خروجی استان از سوی آستان قدس رضوی تعهد شد که باید هرچه سریع‌تر ساخت این دو نمازخانه جانمایی شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی، با بیان اینکه برای برگزاری این‌گونه برنامه‌ها بودجه و ردیف اعتباری ویژه‌ای نداریم، ادامه داد: ازاین‌رو باید این اجلاس با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف ازجمله نهاد تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و شهرداریها برگزار شود.

صالحی در خاتمه همچنین از پرداخت نشدن هزینه ناچیز ایاب و ذهاب روحانیان مدارس خراسان شمالی انتقاد کرد و خواستار رفع سریع این مشکل در استان شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات