۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۶۰۶۸۳
داریوش ارجمند:

سینمای ایران در مقیاس سینمای جهان، دینی است

بازیگر سینما و تلویزیون، سینمای ایران را در خدمت دین دانست و گفت: باید میزان دینی بودن سینمای کشورمان را در ارتباط با سینمای جهان بررسی کرد.
ارجمند

داریوش ارجمند عصر امروز با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوالی پیرامون میزان دینی بودن سینمای ایران، گفت: یک معیار خاصی برای سنجش  میزان دین محوری سینما وجود دارد که می توان از طریق قیاس، نسبت دین مداری در سینمای کشور را با سینمای جهان بررسی کرد که نسبت به آنها تا چه حد دین مدار است.

وی افزود: در کشور ما همه شیعه هستند و می فهمند که سینمای ایران در خدمت دین است، اما آن چیزی  که انتظار دارید همیشه از دین دم بزند آن گونه نیست چرا که هنر ساز و کارهای خاص خود را دارد و إلا آدم مسلمان نمی تواند چیزی تولید کند و بنویسد که اسلامی نباشد اما برخی ها می خواهند هنر را با پس‌گردنی به بهشت بفرستند که این مسأله انجام شدنی نیست.

وی راهکار جذب افراد به مسائل دینی را استفاده از مهر و رأفت دانست و اذعان کرد: بای با مهر و رأفت بود، پیامبر یک قوم جاهلی را به انسان هایی نمونه تبدیل کرد و ما هم باید در این مسیر از آن حضرت الگو بگیریم، زمانه با آن موقع که پیامبر با یک کلمه جهان را دگرگون کرد، فرق دارد و تعداد راهبرانی که بتوانند افراد را هدایت کنند بسیار ناچیز است./872/پ202/س

 

ارسال نظرات