۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۶۰۷۰۰
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تأکید کرد؛

ضرورت همگرایی جامعه برای مقابله جدی با فقر

امام جمعه همدان گفت: امروز نیاز کشور به تربیت نیروی متخصص در جامعه است که از عهده کارها برآید ولی از یک طرف دانشگاه ها در تربیت افراد متخصص ناکارآمد هستند و از طرف دیگر اگر نیروی کار افغانستان نباشد برخی امور ما دچار مشکل می شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در همایش ملی نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی که شب گذشته در همدان برگزار شد، اظهار داشت: همواره فقر رهاوردی به غیر از گرفتاری و تباهی به همراه نداشته است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که مرگ را برتر از فقر می داند، گفت: تا زمانی که هر کس به فکر منافع خویش است و برای دیگران کاری نمی کند اوضاع جامعه به همین منوال خواهد بود.

امام جمعه همدان به روایتی از امام باقر(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: از تعلیمات دین اسلام این است که اگر کسی سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه سر بر زمین بگذارد مسلمان نیست.

وی با بیان این که باید خود را به جای محرومان و گرفتاران قرار دهیم، گفت: تا زمانی که اعضای یک جامعه خود را مانند یک پیکر ندانند و تحمل درد دیگران برایشان زجرآور باشد اوضاع تغییری نخواهد کرد.

آیت الله طه محمدی به آمار نگران کننده خودکشی در کشور اشاره کرد و گفت: همه افراد جامعه باید برای ریشه کن کردن فقر و موجبات آن در جامعه تمام اهتمام خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: امروز بیکاری در جامعه فروان و نورچشمی ها بر سر کار هستند و از طرفی همه افراد جامعه می خواهند کار اداری داشته باشند و حقوق ماهانه دریافت کنند.

امام جمعه همدان گفت: امروز نیاز کشور به تربیت نیروی متخصص در جامعه است که از عهده کارها بر آید ولی از یک طرف دانشگاه ها در تربیت افراد متخصص ناکارآمد هستند و از طرف دیگر اگر نیروی کار افغانستان نباشد برخی امور ما دچار مشکل می شود.

وی در پایان افزود: تربیت افراد باید به دست انسان کامل اتفاق بیفتد و اگر این کار از سوی افرادی که خودسازی نکرده اند انجام شود هیچ سودی نخواهد داشت./979/202/ب2

 

ارسال نظرات