۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۶۰۷۲۰

فراخوان جشنواره ملی دانشجویی خط و نقاشی‌خط روح‌الله اعلام شد

جشنواره ملی دانشجویی خط و نقاشی‌خط روح‌الله با همکاری معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
نقاشی خط روح الله

به گزارش خبرگزاری رسابه نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگي دانشجويي امام(ره)، ولايت فقيه و انقلاب اسلامي جهاد دانشگاهي، جشنواره ملی دانشجویی خط و نقاشی‌خط روح‌الله با همکاری معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

براساس آیین‌نامه و ضوابط درج‌شده در این فراخوان، ارسال آثار صرفا از طریق پایگاه www.khat.sccir.ir صورت گرفته و هر شرکت‌ کننده می‌تواند حدأکثر ۳ اثر را در هر رشته به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید و آخرین مهلت ارسال آثار بیست وپنجم اسفند ماه سال جاری و نتایج اولیه انتخاب آثار ۲۵ فروردین سال ۹۶ اعلام می‌شود.

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج نام و یاد امام راحل(ره)، و توسعه کیفی‌و‌کمی آثار هنری مرتبط با حضرت امام و معرفی ابعاد اخلاقی و عرفانی ایشان و با تأکید بر بهره‌گیری هم‌زمان از شعر و هنر در سه رشته خطاطی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی، ثلث و نسخ)، نقاشی‌خط و حروف‌نگاری برگزار می‌شود.

موضوع جشنواره در بخش خطوط معلی، ثلث و نسخ، شامل؛ نگارش یکی از آیات پرتکرار در ادبیات گفتاری امام راحل عظیم‌الشان(ره) و آیات و روایاتی است که در کتاب «ولایت فقیه»، و یا «شرح چهل حدیث» مورد استناد ایشان قرار گرفته است. در در بخش نقاشی‌خط، نستعلیق و شکسته نستعلیق، نگارش ابیاتی از دیوان شعر امام خمینی(س) محور اصلي است. در بخش حروف‌نگاری(تایپوگرافی)، نیز نگارش عبارت «روح‌الله الموسوی‌الخمینی» به عنوان موضوع انتخاب شده است.

در این جشنواره آقایان محمدسعید نقاشیان، محسن ابراهیمی و عظیم فلاح به عنوان اعضای اصلی هیئت داوران حضور دارند و به نفرات اول تا سوم در هر یک از حوزه‌های رشته خطاطی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی، ثلث و نسخ) به ترتیب ۱,۵ سکه بهار آزادی، ۱ سکه بهار آزادی و ۰.۵ سکه بهار آزادی، در رشته نقاشی‌خط، به ترتیب ۲ سکه بهار آزادی، ۱.۵ سکه بهار آزادی و ۱ سکه بهار آزادی و در رشته حروف‌نگاری، به ترتیب ۱.۵ سکه بهار آزادی، ۱ سکه بهار آزادی و ۰.۵ سکه بهار آزادی اهداء می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان مي‌توانند براي ارسال آثار و يا کسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي  www.khat.sccir.ir و یا کانال تلگرامی telegram.me/khatruhollah bot مراجعه و يا با شماره تلفن‌هاي ۱۶-۶۶۹۷۰۶۱۴-۰۲۱ حاصل کنند./872/102/ب2

 
ارسال نظرات