۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۶۰۷۴۱
استاد حوزه علمیه:

ولایت امانتی عظیم در دست مردم است

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: ما امانتهایمان را به آسمانها عرضه کردیم چون کوهها نتوانستند این امانتها را بپذیرند، مصداق بارز از امانتها نماز و ولایت است که خداوند آن را برای زمین سنگین می‌داند.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، استاد حوزه علمیه  ظهر امروز در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی قزوین با اشاره به آیات قرآن، ویژگیهای مؤمنان را معرفی کرد و گفت: مؤمنان کسانی هستند که در نماز خود خشوع و وضو دارند.

وی در ادامه افزود: نماز برخلاف ظاهری که آسانتر از روزه است اما در باطن سخت و سنگین است؛ نماز با ولایت در ارتباط است کسی که نماز را به درستی درک کند ولایت امیرمؤمنان(ع) را هم می‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حقیقت نماز اقامه ولایت است، ابراز کرد: 73 فرقه بر سر ولایت امیرمؤمنان(ع) با یکدیگر مشکل داشتند و حاضر به پذیرفتن ولایت حضرت علی(ع) نبودند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: ما امانتهایمان را به آسمانها عرضه کردیم چون کوهها نتوانستند این امانتها را بپذیرند، مصداق بارز از امانتها نماز و ولایت است که خداوند آن را برای زمین سنگین می‌داند.

وی با بیان اینکه قطع ارتباط با خداوند موجب انجام گناهان کبیره می‌شود، اظهار کرد: اگر در خانه‌ای نماز صبح قضا شود مردم آن خانه منتظر نزول بلا باشند بنابراین نماز را سبک نشماریم و با خلوص نیت آن را ادا کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمین از ارتکاب سه گناه ناله می‌کند، یادآور شد: زمانی که خون شهدای کربلا بر روی زمین ریخته شد زمین ناله‌ای کشید اگر آب غسل جنابت حرام بر روی زمین ریخته شود یا نماز صبح شخصی قضا شود زمین ناله‌ای می‌کشد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد اضافه کرد: در روز قیامت زمینی که روی آن گناه کرده باشیم یا حیوانی که شاهد گناه کردن ما باشد شهادت خواهند داد، اعضا و جوارح انسان هم به آنچه که انجام داده‌اند شهادت خواهند داد.

وی با اشاره به داستانی از حضرت سلیمان(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت سلیمان(ع) مورچه‌ای را دیدند که برای باریدن باران دعا می‌کرد و می‌گفت خدایا برای گناه انسانهای گنهکار ما را مواخذه نکن.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در گذشته مردم از نیمه‌های شب در مساجد حاضر می‌شدند و تا نماز صبح به خواندن دعا و نماز مشغول می‌شدند اما امروز از نظر معنوی ما بسیار عقب هستیم و نماز صبح بسیاری از افراد قضا می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به داستان حضرت یونس(ع)، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت یونس(ع) در شکم ماهی گرفتار شده بود خداوند را به پنج تن قسم داد تا توبه او را بپذیرد و زمانی که نام امام حسین(ع) را آورد توبه او پذیرفته شد.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به سعادت باید به نماز اهمیت دهیم و از اطاعت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دست برنداریم./955/202/ب2

ارسال نظرات