۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۶۰۷۷۲
آیت الله قرهی:

تبلیغات منفی رشد جمعیت کار یهودیان است

استاد اخلاق با بیان این که تبلیغات منفی رشد جمعیت قطعا کار یهودیان است، گفت: این امر به خاطر آن است که به دنبال از بین بردن جمعیت مسلمانان هستند، به دلیل آنکه یهود در این شرایط سیلی محکمی از اسلام ناب خورده است.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله روح الله قرهی، استاد اخلاق پیش از ظهر امروز در اولین نشست شورای راهبردی جمعیت که در بنیاد خاتم الاوصیا برگزار شد با بیان اینکه  قبل از ورود مستقیم رهبری بر بحث جمعیت ما خیلی به موضوع تبلیغ اشاره کردیم، اظهار داشت: امام راحل در راستای اهمیت تبلیغ فرمودند «سلاح تبلیغات برنده تر از سلاح جنگ است»، این جمله اهمیت این موضوع را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حالی که جمعیت ما در حال افت بود شاهد هستیم تبلیغات منفی سبب شد که خیلی از خانواده‌ها فرزندآوری را مایه خجالت بدانند، سلاح تبلیغات وضعیت کشور ما را از نظر جمعیت به اینجا کشانده است.

آیت الله قرهی با بیان اینکه تبلیغات منفی رشد جمعیت قطعا کار یهودیان است، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر آن است که به دنبال از بین بردن جمعیت مسلمانان هستند، به دلیل آنکه یهود در این شرایط سیلی محکمی از اسلام ناب خورده است، از طرفی دیگر ما اگر مباحث حدیث شناسی خودمان در رابطه با جمعیت را به درستی بیان نکنیم ضربه بزرگی به کشور زده‌ایم.

وی افزود: در بحث تبلیغات باید گفت به شکلی بوده است که پای علما هم وسط کشیده شده است، به همین منظور اولین کار این است که ما باید صدا و سیما را روی کار بیاوریم و به غیر از شبکه افق بتوانیم پای شبکه‌های دیگر را به این کار باز کنیم.

استاد اخلاق یادآور شد: نوع تبلیغات نیز مهم است، تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که زیبایی آن مخاطب را جذب کند، بهترین راه تبلیغ این است که نوع بیان و نوع شکل تبیلغ عاملی برای تحریک مخاطب باشد، اشعار و کارتون‌های تأثیرگذار باید ساخته شود، حتی نقاشی‌های بسیار خوب در این زمینه مهم است، همچنین باید توجه کرد در هر جایی شیوه تبلیغ فرق می‌کند.

آیت الله قرهی ادامه داد: اثرات فقهی هم باید شکل بگیرد، به این معنا که یک فقه جمعیتی درست کنیم و مراجع و علما در مباحث حوزه با طلاب این موضوع را تبیین کنند، در اصل مباحثی که درباره جمعیت از سوی ائمه بیان شده است به خوبی برای طلاب بیان شود تا اثرگذاری آن را در آینده ببینیم.

وی افزود: به جز برپایی شورای راهبردی جمعیت باید کمیسیون‌های تخصصی را هم ایجاد کنیم تا هر موضوع به شکل تخصصی پیگیری شود، همچنین در این کمیسیون‌ها برای ایجاد اهمیت این موضوع در میان جامعه باید دانشگاهیان و حوزویان را وارد کنیم تا آنها در رشته‌های مختلف وارد این اتفاق بشوند.

استاد اخلاق در پایان گفت: تمام نشست‌های جمعیت اگر رسانه‌ای شود بهتر است زیرا آگاهی مردم را بالا ببرند، ما هم تبیین خوب و هم تبلیغ خوب را باید در این بحث در نظر بگیریم./816/201/ب2

ارسال نظرات