۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۶۰۸۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مبلغان نقش و اثرگذاری خطابه و منبر را نادیده نگیرند/ ضرورت افزایش تعداد مبلغان در مناطق روستایی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که یک مبلغ نباید هیچ گاه نقش و اثرگذاری خطابه و منبر را نادیده بگیرد، گفت: با توجه هب پیشرفت علم و تکنولوژی و فراهم شدن ابزارهای تبلیغی گوناگون اما ارتباط چهره به چهره با مردم و همچنین بهره گیری مناسب از منبر و خطابه یک روحانی مبلغ را در رسیدن به اهداف والای تبلیغی یاری خواهد داد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با روحانیان مستقر استان در ساری با آسیب پذیر خواندن وضعیت فرهنگی کشور، بر ضرورت ترمیم فضای فرهنگی کشور با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را مهم ترین رسالت فعالان فرهنگی کشور دانست و افزود: فرهنگ کشور یکی از بخش های مهم و بسیار با اهمیت است که نباید نسبت به آن نگاه سیاسی شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از برخی موازی کاری ها در حوزه فرهنگی کشور انتقاد کرد و بیان داشت: متأسفانه فعالیت های فرهنگی در کشورمان از یک انسجام و وحدت رویه مشخصی برخوردار نیست و همین مسأله از اثرگذاری مطلوب آن می کاهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ دینی همواره مورد طمع دشمنان و بدخواهان به اسلام و انقلاب بوده است، افزود: دشمنی ها علیه فرهنگ دینی کشور 38 سال است که با استفاده از هر ابزاری دنبال می شود و تنها را مقاومت در برابر این هجمه ها نیز حفظ و حراست از ارزش های حاکم بر نظام اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که بدخواهان نظام اسلامی از رشد روز افزون اسلام ناب به پرچم داری ایران اسلامی به شدت هراسان و عصبانی است، تصریح کرد: جبهه کفر و نفاق در 38 سال گذشته هر آنچه که در توان داشت برای نابودی این نظام دینی استفاده کرد، اما رمز پیروزی این ملت ایستادگی و مقاومت این مردم با بصیرت بوده است.

وی با اشاره به این که دشمن می خواهد اصول انقلابی که کشورمان بر پایه آن استوار است را تضعیف و متزلزل کند، بیان داشت: باید بدانیم اگر آن اصول مهم که نهضت امام خیمینی(ره) بر مبنای آن شکل گرفت و به پیروزی رسید تضعیف یا کمرنگ شود به حتم دشمن به کشورمان نفوذ خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران هدف نهایی از پروژه نفوذ دشمن را براندازی و نابودی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بدخواهان نظام اسلامی تنها با نابودی کامل این نظام دینی و الهی با چیز دیگری راضی نخواهند شد و دشمنی و توطئه آنها تا نابودی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان همه این نقشه های شوم را با خود به گور خواهند برد، افزود: تا زمانی که این مردم زنده و بیدار هستند اجازه کوچکترین تحرک و یا نفوذ را به بدخواهان نظام نخواهند داد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از تلاش خالصانه روحانیان در تبلیغ دین، تصریح کرد: مبلغان دینی در مناطق دورافتاده و صعب العبور بدون هیچ چشم داشتی به تبلیغ شریعت محمدی مشغول هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه تعداد مبلغان مستقر و طرح هجرت فعال در روستاها به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مناطق روستایی استان نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای مناطق روستایی که نیازمند حضور یک روحانی هستند، اما متأسفانه قادر به تأمین این تعداد روحانی برای استقرار در این مناطق نیستیم.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز مناطق روستایی ما به شدت در خطر تهدیدات فرهنگی قرار دارند، تصریح کرد: حضور یک روحانی در این گونه مناطق بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

استاد حوزه علمیه مازندران عدم حضور مستمر روحانیت در جامعه را موجب نفوذ دشمنان دانست و گفت: تجربه ثابت کرده هر گاه حضور روحانیت در صحنه بیشتر باشد دشمنان نیز از موضع خود عقب نشینی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که پیوند میان مردم و روحانیت موجب عصبانیت بدخواهان نظام اسلامی است، تصریح کرد: ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت یکی از پروژه های مهم دشمن به منظور منزوی کردن روحانیت آگاه و با بصیرت در جامعه است.

حجت الاسلام شکریان مردم داری را یکی از مهم ترین ویژگی های روحانیت در طول تاریخ برشمرد و افزود: روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته بلکه در همه صحنه ها همراه و همگام با مردم حرکت کرده است و همین ویژگی این قشر اثرگذار جامعه را متمایز کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتباط چهره به چهره روحانیت با مردم علاوه بر اثرگذاری مناسب تبلیغ دین، جایگاه او را نزد مردم هر روز محبوب تر می کند، تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره دین از سنت های قدیمی حوزه های علمیه و علمای بزرگ دین است که همواره مورد سفارش قرار گرفته است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که یک مبلغ نباید هیچ گاه نقش و اثرگذاری خطابه و منبر را نادیده بگیرد، افزود: علیرغم پیشرفت علم و تکنولوژی و فراهم شدن ابزارهای تبلیغی گوناگون اما ارتباط چهره به چهره با مردم و همچنین بهره گیری مناسب از منبر و خطابه یک روحانی مبلغ را در رسیدن به اهداف والای تبلیغی یاری خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مبلغ در تبلیغ چهره به چهره به راحتی می تواند پیام دین را به مخاطب خود انتقال دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن شعاع تبلیغی این شیوه، اما عمیق و اثرگذاری آن در جان مخاطب بسیار بیشتر از شیوه های دیگر تبلیغی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که یک مبلغ باید بداند که اعمال و رفتار او همواره در نگاه مردم قرار دارد، تصریح کرد: مبلغ دین باید سبک زندگی و رفتار او به گونه ای باشد که مردم با دیدنش درس دینداری بگیرند./1317/202/ب2

ارسال نظرات