۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۴۶۰۸۳۷
وزیر کشور:

اقتصاد مقاومتی برای نظام قدرت آفرین است

رحمانی فضلی گفت: دنیای اسلام امروز نیازمند قدرت است و اقتصاد مقاومتی، منشا قدرت و سرمایه اصلی این کشورها خواهد بود.
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عصر امروز در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه فناوری های نوین «ربع رشیدی» که در سالن شمس محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و خواستار اقدام و عمل در این راستا هستند؛ بایستی همگان نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان این‌که بایستی اقتصاد مقاومتی را به عنوان الگو، روش و شیوه مناسب در امر توسعه مبتنی بر اراده ملت ها به عرصه جهانی ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در صورت موفقیت که تاکنون موفق بوده است، می تواند الگوی مناسبی برای همه کشورهای اسلامی باشد.
رحمانی فضلی با بیان این‌که دنیای اسلام امروز نیازمند قدرت است و اقتصاد مقاومتی، منشا قدرت و سرمایه اصلی این کشورها خواهد بود، گفت: رییس جمهور و هیات دولت به دنبال تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هستند و وظیفه خود می دانیم که این موضوع را با تمام توان پیگیر باشیم.
وزیر کشور با اشاره به این‌که دولت پس از دستور رهبری با اراده ای مضاعف مسأله اقتصاد مقاومتی را در تمامی امور از بودجه تا اجرا و تصمیم‌های اقتصادی سرلوحه خود قرار داده است، ادامه داد: هدف گذاری بسیار دقیقی در همه عرصه ها شکل گرفته و مردم به عنوان اصلی ترین محور اقتصاد مقاومتی مدنظر هستند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند موجود در کشور تصریح کرد: باید به دنیا ثابت کنیم که ایران با ایمان و اراده مردم، قادر به پشت سر گذاشتن معضلات و مشکلات است، حقیقت مسلم آن است که امروز در مقابل نسل‌های انقلاب، کنونی و آیندگان کشور متعهدیم تا کشور را به اوج سرافرازی و پیشرفت برسانیم.
رحمانی فضلی نبوغ، نوآوری و ابتکار جوانان و دانشمندان ایرانی را عامل حیرت جهانیان دانست و یادآور شد: هیچ بن بستی در زندگی و عالم هستی نیست به شرطی که خلاقیت ها را با عقلانیت، فکر، علم و دانش در همه عرصه ها بکار بریم؛ چنانکه ارائه این همه طرح در این نمایشگاه نشان دهنده اراده، انگیزه و ایمان مردم آذربایجان است.
وی با تأکید بر این‌که ایران باید برای اداره امور همه کشورهای اسلامی باید الگو داشته باشد، افزود: در سه سال گذشته و در حوزه های مختلف شاهد پیشرفت های خوبی هستیم و هر روز شاهد خلاقیت ها و نوآوری های جدیدی هستیم؛ با تکیه بر خداوند متعال و پشتوانه عقلی و عملی همه مشکلات و بن‌بست‌ها را شکستیم.
وزیر کشور با تقدیر از ایده برگزاری این نمایشگاه و همت عالی دست‌اندرکاران جشنواره ربع رشیدی در تبریز گفت: بایستی در جهت افزایش بهره وری و تنظیم روابط صحیح از علم حرکت کنیم، چراکه همه انسان‌ها را خداوند مجهز به علم کرده و عالمان منشاء نور و هدایت هستند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات