۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۴۶۰۸۴۳
حجت الاسلام پژمان فر:

نگران افرادی هستیم که کشور را معطل برجام کردند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:ما نگران آن افرادی هستیم که کشور را به خاطر برجام متوقف کردند و بهتر است دولت در ماه‌های باقیمانده توان و ظرفیت خود را برای موضوع اقتصاد مقاومتی به کار بندد تا چرخه رکود شکسته شود.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد،حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی امروز 20 آبان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به انتقاداتی که به پروژه میدان شهدا وجود دارد دو دیدگاه در این زمینه هست.

وی با بیان اینکه اظهار نظرها درباره این پروژه افراطی و تفریطی است، افزود: برخی نظرشان این است که به صورت کلی باید همه سازه ها جمع آوری شود و یک پیوست فرهنگی جامع و جدید بیاید.

پروژه میدان شهدا نیازمند اصلاح است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به این دیدگاه گفت: در واقع پروژه میدان شهدا نیازمند اصلاح است تا بتواند نیازهای فرهنگی که درباره مشهد وجود دارد را تأمین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقتصاد هنر و فرهنگ گفت: دستگاه‌های هنری اقتصاد خود را دارند، اقتصاد هنر و فرهنگ قابل‌توجه است اما جدی گرفته نشده است زیرا ما پول نفت داریم و هنوز نتوانستیم از این پول مستمری که به جیبمان می‌آید بگذریم.

باید فرهنگ را اولویت اول کشور حساب کنیم

حجت الاسلام پژمانفر اظهار کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که بخش قابل‌توجهی از مسائل را پوشش دهد، ما می‌توانیم همچون کشورهای دیگر که در حوزه گردشگری، ساخت فیلم و ظرفیت اقتصادی اقداماتی داشته‌اند عمل کنیم و علاوه بر آن‌هم فرهنگی غنی‌تر و هم افرادی توانمندتر داریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم با تأکید بر اینکه باید فرهنگ را اولویت اول کشور حساب کنیم، گفت: فرهنگ تاکنون یا اولویت حساب‌نشده یا اینکه جزو اولویت های پایین جامعه به حساب آمده است.  

مجلس بحث برجام را مثل مردم کوچه و بازار جدی نگرفته است

پژمانفر درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر برجام و واکنش مجلس به این موضوع گفت: مجلس بحث برجام را مثل مردم کوچه و بازار جدی نگرفته است و کاندیداهای انتخابات آمریکا نیز هیچ‌کدام پایبند شعارهای خود نیستند و شعارها صرفاً یک بازی سیاسی برای مردم ماست و کار انتخاباتی بود برای مردم آمریکا که آنها را پای صندوق بیاورند.

وی با بیان اینکه برجام تاکنون پیشرفتی نداشته است، افزود: ما نگران آن افرادی هستیم که کشور را به خاطر برجام متوقف کردند و بهتر است دولت در ماه‌های باقیمانده توان و ظرفیت خود را برای موضوع اقتصاد مقاومتی به کار بندد تا چرخه رکود شکسته شود و مشکلات معیشتی مردم از بین رود.

دولت مشهد 2017 را شوخی گرفت

 حجت الاسلام پژمانفر در بخش دیگری در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به رویداد مشهد 2017 با انتقاد از دولت گفت: درباره مشهد 2017 حرف‌ها بسیار است و بسیار گله‌مند هستم چراکه دولت این رویداد را شوخی گرفته، درحالی‌که می‌بایست آن را در بودجه 95 پیش‌بینی می‌کرد و حداقل انتظار این بود که در بحث مشهد 2017 به‌اندازه تراز سالی که اصفهان را به‌عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب کردند، مشهد را جدی می‌گرفتند، اما متأسفانه به اعتبارات استانی اکتفا شده است.

وی با بیان اینکه ما از نشست وزرا می‌گذریم که البته نباید بگذریم، گفت: دولت باید مشهد را به‌اندازه اصفهان که اعتبارات تخصیص پیدا کرد و زیرساخت‌ها توسعه یافت، جدی می‌گرفت چراکه مشهد قابل‌مقایسه با اصفهان نیست و تراز بسیار بالاتری از اصفهان دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به اعتبارات تخصیص‌یافته به تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس در مشهد تصریح کرد: مجلس درباره موزه دفاع مقدس نمی‌تواند مستقیم وارد شود.

وی ادامه داد: اما ما به‌عنوان نماینده شهر پیگیر این موضوع هستیم و ازآنجاکه بنیاد حفظ آثار اعتبارات محدودی در زمینه عمرانی دارد پیگیر هستیم بخشی از این اعتبارات برای موزه دفاع مقدس تخصیص یابد و مسؤلان باید وعده‌های داده شده خود را محقق کنند. /934/پ202/ج

ارسال نظرات