۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۶۰۸۵۳
آیت الله علما مطرح کرد؛

لزوم اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در خانواده های ایرانی

آیت الله علما با اشاره به لزوم بکارگیری سبک زندگی اسلامی در خانواده های ایرانی، گفت: الگو برداری از مکتب ائمه معصومین و اهتمام نسبت به اجرایی ساختن سبک زندگی اسلامی در خانواده بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل خواهد کرد.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: قرآن کریم پیوند زناشویی را به عنوان آرامش روانی و روحی افراد و مایه صمیمیت و محبت بین زوجین می داند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زن و شوهر همچون لباسی عیوب یکدیگر را می پوشانند، تصریح کرد: زن و شوهر لباس وحافظ عفت و آبروی یکدیگر هستند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هیچ نهادی نزد خداوند دوست داشتنی تر از ازدواج و پیوند زناشویی نیست، مطرح کرد: ازدواج زمینه های فساد و آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش می دهد.

وی با استناد به آیات قرآن، بیان داشت: خداوند متعال از جنس انسان ها همسرانی آفرید تا به آرامش برسند، از این رو با توجه به آیات قرآن، خانواده مقدس ترین نهاد در جامعه است که ممکن است جامعه را به سوی پیشرفت هدایت کند.

آیت الله علما در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: اگر شوهر از زنش ناراضی باشد قطعا عبادت هایش مورد قبول خداوند قرار نخواهد گرفت و این مهم زمانی محقق خواهد شد که زوجین از یکدیگر راضی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: مدارا کردن در زندگی می تواند سبب استحکام بنیان و پایه های زندگی مشترک شود، از این رو زوجین نسبت به اشتباهات یکدیگر تحمل و صبر داشته باشند تا خداوند از آنها رضایت داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه به اهمیت اخلاق نیک در زندگی مشترک اشاره کرد و ابراز داشت: بداخلاقی زندگی زوجین را به جاهای باریک کشانده و امروز شاهد طلاق بسیاری از جوانان و فروپاشی زندگی مشترک آنها هستیم.

وی در پایان بیان داشت: الگو برداری از مکتب ائمه معصومین(ع) و اهتمام نسبت به اجرایی ساختن سبک زندگی اسلامی در خانواده بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل خواهد کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات