۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۶۰۸۸۵
تولیت آستان قدس رضوی:

مبارزه با فساد، ظلم و بی عدالتی رسالت روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تعلیم، تعدیل و مبارزه با فساد، ظلم و بی عدالتی را رسالت شاخص روحانیت دانست و گفت: تربیت انسان های فرهیخته و فاضل در حوزه های علمیه برای ایجاده چنین مجموعه ای ضروری است.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلاو والمسلمین رییسی تولیت آستان قدس رضوی و دادستان ویژه روحانیت پنجشنبه در همایش صیانت از روحانیت و حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه روحانیت در کاهش آسیبهای اجتماعی و رفع مشکلات و موانع موجود در جامعه، اظهار داشت: روحانیت دارای رسالت سنگین مقابله با مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.

وی تعلیم، تعدیل و مبارزه با فساد، ظلم و بی عدالتی را رسالت شاخص روحانیت دانست و افزود: تربیت انسان های فرهیخته و فاضل در حوزه های علمیه برای ایجاده چنین مجموعه ای ضروری است، روحانیت طلایه دار مقابله و مبارزه با مفاسد و آسیبهای اجتماعی است و این وظیفه از هیچ قشری جز روحانیت به نحو احسن انتظار نمی رود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی روحانیت را مطمئن ترین و مورد اعتمادترین مرجع در بین انواع گروه ها عنوان و تصریح کرد: روحانیت به جهت اثر گذای عمیق بر اقشار مختلف جامعه، مجموعه مورد هدف دشمن و نوک تیز توطئه های دشمن است، بنابراین این قشر در معرض تهدیدات دشمن و شیطنت آن قرار دارد.

وی اثرگذارترین مجموعه بر جامعه بشری را روحانیان خواند و ابراز داشت: دشمن به جهت همین عنصر تأثیر گذاری در روحانیت از این مجموعه غافل نیست و بر علیه آن توطئه و کارشکنی می کند، مقابله با این توطئه ها باید منسجم و با برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح صورت گیرد تا میزان آسیبها کاهش یابد.

دادستان ویژه روحانیت همچنین با اشاره به خطرات توطئه نفوذ دشمن در این قشر، گفت: نخست باید حوزه های علمیه و رحانیت در درون مراقب هواهای نفسانی خود باشند و در مرحله دیگر نیز لازم است هوشیار بود و با بصیرت و نفوذ نگرش مراقب برنامه نفوذ دشمن و خطرات سخت آن باشیم.

وی امکانات تحصیل در حوزه ها را نسبت به گذشته بسیار خوب دانست و ابراز کرد: باید در این حوزه ها بیشتر کارکرد، حوزه امروز باید از زمان دیگر با وجود ابزارها و امکات گسترده نسبت به گذشته از شکوفایی علمی و اخلاقی بیشتر و قابل توجه تری برخوردار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه وظیفه امروز روحانیت سخت تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز باید قشر روحانیت با قدرت تمام و با اتکا به خدا در برابر هجمه های عظیم دشمن ایستادگی و مقابله کند، نباید اجازه داد تا دشمن به اعتقادات و باورهای مردم رخنه کند./202/854/ب1

ارسال نظرات