۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۸۹۹
آیت الله صدیقی:

کلیدی که برخی از آن دم می زدند ظاهرا تنها قفل می کند

امام جمعه موقت تهران گفت: بعضی کلیدها هم قفل می کند و هم باز می کند؛ اما کلیدی که مسؤولان می گفتند، فقط قفل می کند، در حالی که کلید تقوا فقط باز می کند؛ تا زمانی که دولتی ها فقرا را درک نکنند، حضرت حجت(عج) ظهور نخواهند کرد.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی بامداد امروز در مراسم دعای پر فیض ندبه در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اظهارات برخی مسؤولان، تصریح کرد: بعضی کلیدها هم قفل می کند و هم باز می کند؛ اما کلیدی که مسؤولان می گفتند، فقط قفل می کند.

تقوی؛ بی برکتی و فقر را ریشه کن می کند

وی کلید تقوا را بهترین کلید در دنیا دانست و اظهار داشت: کلید تقوا فقط باز می کند؛ اگر اهل قری در صدر اسلام ایمان و تقوی داشتند، مردم دچار بی برکتی و فقر نمی شدند.

سخنران مسجد مقدس جمکران با تأکید بر کثرت در تلاوت قرآن کریم، گفت: کسانی که با قرآن مجید انسی ندارند، قلب آن ها گرفتار خزان و پژمردگی است؛ مداومت بر این کتاب آسمانی باعث بهار و شادی دل مؤمن می شود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: کسی که احساس فراق نسبت به خدا می کند و چراغ باطنش خاموش شده، به سراغ نماز برود؛ اگر احساس تنهایی کردید، باید به خدای متعال پناه ببرید و پناهگاه خداوند، نماز است.

وی به بیان حدیثی از امام باقر(ع) پرداخت و بیان داشت: حضرت می فرمایند که چرا وقتی مشکلی پیدا می کنید وضو نمی گیرید و نماز نمی خوانید تا حاجاتتان برآورده شود؛ نماز جعفر طیار اکثیر اعظم است و در روزهای جمعه بسیار تأکید شده است؛ اگر کسی بر این نماز مداومت داشته باشد مطمئن باشد که تمام مشکلاتش رفع خواهد شد.

مداومت بر نماز استغاثه به امام زمان(عج) برای رفع حاجات

آیت الله صدیقی با بیان این که بی بی دو عالم پنج نماز خاص برای رفع حاجات داشتند، گفت: نماز استغاثه به امام زمان(عج) از نمازهایی است که حضرت زهرا(س) می فرمایند که من با این نماز بیشتر مشکلاتم را برطرف می کنم.

سخنران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: هر کدام از ائمه معصوم(ع) نمازهایی مخصوصی دارند که در مفاتیج الجنان آمده و چه قدر خوب است که مؤمنان مشکلات و حاجات خود را با خواندن چنین نمازهایی برطرف کنند و به اهل بیت(ع) متوسل شوند.

وی ادامه داد: خدای متعال برای هر جنبنده ای یک ذکری قرار داده است؛ هر کس می خواهد بفهمد که چه ذکری مخصوص اوست، بنشیند تمام ادعیه ای که در مفاتیح الجنان آمده را بخواند و متوجه خواهد شد که یکی از این ادعیه تأثیر بی نظیری بر او می گذارد؛ این دعا همان ذکر مخصوص خداوند برای آن فرد است.

آیت الله صدیقی افزود: خدای متعال گاهی حاجات انسان را به تأخیر می اندازد تا او را بیشتر به خودش نزدیک کند، همانند پدری که می خواهد فرزندش در مسائل مختلف پخته تر شود و او را محتاج خود می کند.

وی خاطرنشان کرد: علامه مجلسی اظهار می داشتند که ذکر مخصوص بنده «یا حی و یا قیوم» است؛ متأسفانه ما برای خدا و خالق جهان هستی از همه کمتر وقت می گذاریم در حالی که او همه کس ما است؛ ذکر در موقع معصیت بهترین نوع ذکر است که باعث می شود انسان از گناه دوری کند.

سلاح فرهنگ، مهمترین سلاح مقابله با غرب

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: استکبار و دنیای غرب، مفسده گر و وسوسه گر بوده و شبکه های لجن را به همه خانواده ها وارد کرده است؛ ما با چه اسلحه ای می خواهیم با این استکبار مقابله کنیم؟ مهمترین سلاح ما، سلاح فرهنگ است.

وی با اشاره به برخی ویژگی های مؤمنان، بیان داشت: انصاف در زندگی در اسلام بسیار تأکید شده است؛ مواسات از دیگر ویژگی هایی است که دین مبین اسلام به آن سفارش دارد؛ ذکر خدا در همه حال از دیگر ویژگی هایی مؤمنان است  و منظور از ذکر، گفتن سبحان الله نیست بلکه مقصود ذکر عملی است که انسان در موقع ارتکاب معصیت، به یاد خدای متعال باشد و از انجام آن خودداری کند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: حماسه عظیم اربعین از نشانه های ظهور است چرا که اتحاد خاصی در این جریان مشاهده می شود و دل ها در حال نرم شدن است؛ دلیل آن هم خدماتی است که به عشق سالار شهیدان(ع) در این مسیر شاهد آن هستیم.

تبعیض و دولتی هایی که فقرا را درک نمی کنند، موانع ظهور هستند

آیت الله صدیقی تصریح کرد: تا زمانی که دولتی ها فقرا را درک نکنند و تا زمانی که مسؤولان به طبقات پایین، خودشان را نزدیک نکنند، این افراد و تبعیض ها موانع ظهور خواهند بود؛ تا درد مشترک پیدا نکنیم و جیب هایمان یکی نشود، حضرت حجت(عج) ظهور نخواهند کرد.

وی با بیان این که وجود مبارک امام زمان(عج) ذکر الله است، ادامه داد: شخصیت حقیقی و حقوقی آن حضرت، پیوند دادن دل های ندبه کنندگان و عاشقان به خدای متعال است؛ ذکر حضرت مهدی(عج) یک چاشنی است که هیچ ذکری مانند آن نیست؛ مسجد مقدس جمکران دارالشفاء و میعادگاه منتظران است.

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان تأکید کرد: اقتدار، عزت، پیشرفت های معنوی و علمی و بسیج عمومی برای اربعین، همه برنامه ریزی های نائب بر حق امام زمان(عج) است؛ ما باید در غیاب امام عصر(عج) از ولایت فقیه پیروی و دفاع کنیم./840/پ201/ج

ارسال نظرات