ضرورت استفاده روحانیت از فضای مجازی برای تبلیغ دین


حجت الاسلام سید علیرضا حسینی مدیر عامل خبرگزاری ابنا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به ورود حوزهها به عرصه رسانه گفت: حوزه و روحانیت خودشان یک رسانه هستند منبر در گذشته و حال یکی از مهمترین رسانهها در جهت تبلیغ بوده و هست، هم چنین کتاب و بیان و قلم و فرمهای مختلفی که پیام دین را میرسانند همواره به عنوان رسانه مطرح هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه محتوای اصلی تبلیغی همان سیاق سابق است افزود: محتوای منابر تبلیغی برگرفته از منابع اصیلی همچون قرآن و سنت و دروس حوزوی و تحقیقات مطالعاتی است اما ابزار متفاوت است یک زمانی روحانیت از کتاب و منبر در جهت تبلیغ دین استفاده میکرد اما امروزه از مجلات هم بهره گرفته میشود مانند نشریه مکتب اسلام نوشته آیة الله سبحانی و مکارم شیرازی.
مدیر عامل خبرگزاری ابنا در ادامه اضافه کرد: به مراتب رسانه جمعی مانند رادیو و تلویزیون در اختیار روحانیت قرار گرفت اکنون هم رسانههای جدید مانند شبکههای اجتماعی و ماهوارهای وجود دارد که روحانیت در جهت تبلیغ دین باید از آنها استفاده کند اگر طلاب و روحانیان در استفاده از این شبکهها کوتاهی کنند مانند زمانی که حوزهها منابر را در اختیار ملحدین قرار میدادند موجب میشود که دین در عرصه جامعه به خوبی تبلیغ نشود و مغفول باقی بماند.
حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به فعالیتهای تبلیغی بزرگانی از روحانیت در حکومت پهلوی سابق خاطرنشان کرد: افرادی مانند شهید بهشتی و مطهری اجازه نمیدادند منابر تبلیغی در اختیار نااهلان قرار بگیرد آنها با تلاش خود توانستند منابر اروپایی را هم در دست بگیرند و دین را در گستره جهان به خوبی تبلیغ کنند بنابراین روحانیت باید شبکههای ماهوارهای و اجتماعی را در اختیار بگیرد.
وی در پایان اهمیت رسانه را برای حوزهها هم ردیف اهمیت کتاب و رسانه در زمان سابق دانست و با اشاره به محتوای رسانهها در جهت تبلیغ اظهار کرد: محتوا بسیار زیاد است اما باید فرآوری شود وظیفه روحانیت این است که نیروهایی تربیت کنند که با استفاده از محتواهای گذشته تولیدات جدیدی داشته باشند و برای بالا بردن کیفیت محتواهای تبلیغی رسانه بکوشند./955/پ202/ب1