۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۶۰۹۵۵
حجت الاسلام و المسلمین قوامی:

نابودی و مرگ آمریکا نزدیک است

امام جمعه پردیسان با بیان این که آمریکا در حال نابودی است، گفت: برخی اصلاح طلبان شعار مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم آن کشور را مناسب جامعه مدنی نمی دانستند اما امروزه خود مردم آمریکا پرچم آمریکا را آتش می زنند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام قوامی در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد با اشاره به آیات 1 تا 4 سوره قلم بیان داشت: در این سوره  خداوند به قلم و شخصی که با قلم می نویسد قسم یاد می کند.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: این قسم نشان دهنده اهمیت نویسندگی و تحقیق است؛ دلیل این که خداوند در این آیات خطاب به پیامبر اکرم نمی گوید تو می نویسی بلکه می گوید می نویسند آشکار شدن معجزه او است زیرا شخصی که قلم به دستش است و معجزه اش کتاب است دیوانه نیست بلکه دارای عقل سلیم و کامل است؛ نویسندگان برای خداوند قلم بزنند و اجرش را نیز از خداوند بخواهند چنانچه خداوند در سوره قلم این نکته را بیان می کند.

وی با اشاره به روز کتاب و کتاب داری همچنین روز علامه طباطبایی(ره) در 24 آبان تصریح کرد: علامه طباطبایی(ره) برای خداوند قلم می زد و 20 جلد تفسیر قرآن را نیز به تنهایی نوشت اما او بارها مورد اتهام قرار گرفت و این قلم زدن نشان داد مجنون نیست و درمسیر اعتدال قرار دارد و کتاب هایش نیز باقی هستند.

مسؤول مرکز فقهی مدیریت اسلامی با انتقاد از سرانه مطالعه در ایران بیان داشت: سرانه مطالعه در آمریکا روزانه 20دقیقه، انگلیس 56 دقیقه و ژاپن 90 دقیقه است اما در ایران 2 دقیقه است بلکه بیشتر زمان خود را در فضای مجازی مصرف می کنند؛ گزارشات مطبوعات نیز خوشایند نیست؛ مطالعه از شاخصه های پیشرفت است و باید سرانه مطالعه را افزایش داد.

وی در آغاز خطبه دوم به خطبه 87 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود:  دشمنی که افراد خسته و نفس افتاده ها آن را بزک می کردند امروزه با دستان خود زشتی های پشت ماسک های زیبا را نشان دادند و خواست خدا بود که چنین حادثه ای به دست آن زن و مرد نامزد انتخابات آمریکا انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: این همان کشوری است که برخی افراد کلید حل مشکلات را سازش با آنها می دانند و چهره زشت آنها را زیبا نشان می دهند؛ امام علی(ع) می گوید خداوند به دشمنان مهلت می دهد سپس آنها را می شکند؛ به چه دلیل فریب می خورید؟ آنها اگر طبیب بودند سر خود را درمان می کردند.

وی خاطرنشان کرد: گفتن مرگ بر آمریکا که از زبان زنان و مردان مؤمن روزه دار گفته می شود تأثیر خود را خواهد گذاشت؛ افرادی که با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا مخالفت می کردند کجا هستند تا ببینند مرگ آمریکا نزدیک است؛ برخی اصلاح طلبان و رییس دولت اصلاحات با آتش زدن پرچم آمریکا مخالفت کرده و بیان می کردند چنین کاری با جامعه مدنی سازش ندارد.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: امروزه خود آمریکاییها پرچم آمریکا را آتش می زنند و می گویند کاخ سفید بر قتل استوار است؛ به خواست خداوند این حکومت همانند دندان پوسیده در حال ریزش است اما برخی افراد بیان می کنند راه حل تمام مشکلات ما در درون سازش است.

وی با تصریح بر این که این انقلاب تاکنون 6 رییس جمهور آمریکا را تجربه کرده است، تأکید کرد: همه آنها با وجود افروختن آتش های فراوانی بر علیه این نظام رفتند اما نظام ما مانده است؛ هفتمین رییس جمهور که ترامپ است با وجود دیوانگی ظاهری اش از دیگران عاقل تر است.

مسؤول مرکز فقهی مدیریت اسلامی افزود: ترامپ می گوید اولویت من ساختن آمریکا است که این سخن نیک است و امیدوارم کشور خود را بسازد و ما را به حال خود رها کند و از سرنوشت دیگران تجربه گیرد که اگر چنین نکند کشور ما روزانه در حال قدرتمند شدن است و حریف ما نخواهد شد.

وی عنوان کرد: آمریکا قصد تجزیه کردن عراق، سوریه و کشورهای دیگر را داشت اما امروزه مردم برخی ایالات آمریکا تقاضای جدا شدن از ایالات متحده آمریکا را دارند؛ روز گذشته اعلام کردند داعش تا 70 روز دیگر نابود خواهد شد و اوباما نیز تا 70 روز دیگر رییس جمهور خواهد بود./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات