۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۶۰۹۶۸
امام جمعه بندرعباس:

دولت‌های آمریکا هدفی واحد را دنبال می کنند

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات دولت آمریکا فرقی نمی‌ کند، گفت: تنها تفاوت برگزاری انتخابات در این کشور، نحوه تبلیغات شان است اما اهداف آنان یکی است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته با اشاره به اقدامات وقیح داعش در منطقه و جهان اسلام گفت: داعش نام اسلام را خراب کرده و آنچه که مردم جهان این روزها درباره اسلام می شنوند اسلام واقعی نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نسخه اسلام مهربانی و عطوفت است و نسخه آدم کشی در دین مبین اسلام جایی ندارد افزود: داعش چهره اسلام را طوری جلوه داده که در آمریکا هر شخصی ضد مسلمانان حرف بزند به او رأی می دهند.

امام جمعه بندرعباس همچنین تصریح کرد: خدشه دار کردن چهره اسلام به دست داعش صورت می گیرد تا جوانان دنیا را به انحرافات اخلاقی بکشانند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به جنایات داعش در سامرا ابراز داشت: به دلیل جنایات این گروهک‌ ها، تعداد زیادی از هموطنان به شهادت رسیدند، داعش و دشمنان اسلام بدانند که با این اقدامات وقیح، نمی توانند مسلمین را از اهل بیت(ع) دور کنند.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات دولت آمریکا فرقی نمی‌ کند، بیان داشت: تنها تفاوت آن در تبلیغات شان است اما اهداف آنان واحد است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: دولت آمریکا باید بداند که بیشترین سود و منفعت را از رفاقت با ملت‌ ها نصیبش می شود تا اینکه بخواهد از طریق جنگ و چپاول به منفعت دست یابد.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: دوران زورگویی به پایان رسیده و به‌ برکت انقلاب اسلامی، مسلمین جهان به بیداری اسلامی رسیده اند و آمریکا بداند که با قلدری و زورگویی نمی تواند به غارت منافع کشورهای مسلمان ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب خوب، سازنده است ولی متاسفانه برای کتابخوانی به خوبی برنامه ریزی صورت نی گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ارزشمندی عمر انسان به میزان کتاب خواندن وی بستگی دارد تصریح کرد: عمر انسان با کتاب و کتایخوانی گرانقدر می شود و باید از کوچکترین فرصت برای تحقق این امر مهم بهره برد.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه فریاد کتابخانه ها بلند است و افراد را به کتابخوان فرا می خوانند گفت: سهم کتاب خوانی در کشور کم است و تنها قشر خاصی از جامعه به امر مهم کتاب خواندن اهتمام می ورزند.

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود، میزان ارتباط افراد جامعه با کتاب و نوشتار را یکی از نمودارهای رشد آن جامعه دانست و تاکید کرد: سعی کنید در خانواده ها روزی نیم ساعت همه اعضای خانواده یک کتاب بخوانند هم رشد فکری هم با هم بودن را تجربه خواهند کرد، هم خوانی کتاب گسترش فرهنگ مطالعه را در پی خواهد داشت./201/851/ب1

ارسال نظرات