۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۶۱۰۱۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش بزرگ امام سجاد در بخش لیردف شهرستان جاسک، رقابت ۱۲۰ نفر در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی نداجا و اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن با معرفی برترین ها از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، عبدالرحمن لشکری زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک از برگزاری همایش بزرگ امام سجاد(ع) بخش لیردف خبرداد و گفت: این همایش به همت بسیج هنرمندان و با همکاری دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های مساجد، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادران، آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج، نیروی دریایی سپاه امامت، بخشداری لیردف، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم مناقبیان امام جمعه جاسک، مسئولان و ائمه جماعات در هنرستان نیکان بخش لیردف برگزار شد.
 
حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان، امام جمعه شهرستان جاسک در این همایش گفت: اصل مهم در جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بین مردم شیعه و اهل سنت وجود دارد برادری، برابری و وحدت است و دشمنان اسلام از این برادری و برابری می ترسند و برای رسیدن به منافع بدنبال ایجاد تفرقه، کینه و نفاق در جهان اسلام هستند.
 
امام جمعه جاسک نیاز افراد برای رسیدن به سعادت را داشتن الگوی کامل دانست و افزود: برای جامعه انسانی و بشریت امام سجاد(ع) که سرشار از شجاعت، مجاهدت و تواضع است بهترین الگو می باشد.
 
وی عنوان کرد: بهترین نسخه برای عبادت بشریت و بندگی خداوند متعال کتاب گرانبهای صحیفه سجادیه آن حضرت است.
 
گفتنی است، در این همایش بسته های فرهنگی شامل کتاب «صدایی که ماند»، ویژه خطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و برشورهای مرتبط به شرکت کنندگان اهدا شد.


اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نداجا با معرفی برترین ها پایان یافت

سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

این دوره از مسابقات به مدت چهار روز با شرکت 120 قرآن آموز در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و اذان به میزبانی منطقه یکم امامت در بندرعباس برگزار شد.
 
در مراسم اختتامیه که با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین روشن‌دل رییس اداره عقیدتی سیاسی نداجا، امیر دریادار دوم آزاد فرمانده منطقه یکم امامت، حجت الاسلام حیدری رییس عقدیتی سیاسی منطقه یکم و جمعی از مسؤولان در سالن اجتماعات منطقه یکم برگزار شد از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.
 
هیات داوران این دوره از مسابقات، عبدالله صمدیان از ستاد نیروی دریایی ارتش(تهران) در رشته حفظ کل و هاشم مرادی از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش(بندرعباس) در رشته حفظ 25 جز را به عنوان نفرات برتر معرفی کرد.
 
در رشته حفظ 10 جز نیز رسول شیروانی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش(بندرعباس)، ابوذر زارعی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش(بندرعباس) و حسین شهریاری از پایگاه نیروی دریایی ارتش(بوشهر) به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
محمد تاجیک از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش(بندرعباس) و حجت‌الاسلام یوسف مرادی از مرکز آموزش نیروی دریایی ارتش(سیرجان) نفرات اول و دوم رشته پنج جز معرفی شدند.
 
هیات داوران در رشته سه جز نیز محمد کوهساریان از منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی، حمزه رهیده از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و ستار حامدی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس را به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب کرد.
 
در رشته قرآئت تحقیق، مهدی نگهدار از منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی اول، سید وحید حسینی از پایگاه دریایی ارتش در بوشهر دوم و اسماعیل عباسی از منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی سوم شد.
 
حسین فتاحی از منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی، بهنود سلیمانی از منطقه دوم دریایی ارتش در بندرجاسک و احسان شکیبا از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس به عنوان نفرات اول تا سوم رشته قرآئت ترتیل معرفی شدند.
 
هیات داوران در رشته اذان نیز سید مجید حسینی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، وحید همدانی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس و بهرام مرادی از پایگاه نیروی دریایی ارتش در بوشهر را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزید.
 
در رشته تفسیر سطح دو  نیز روح الله اصغرزاده از پایگاه تفنگداران دریایی ارتش در منجیل اول، مسعود شیخ الاسلام از منطقه سه نیروی دریایی ارتش در کنارک دوم و ایرج حقیقی از ستاد نیروی دریایی ارتش در تهران و غلامرضا نوروزی از منطقه یکم دریایی ارتش در بندرعباس شد.
 
مرتضی زارعی از پایگاه نیروی دریایی ارتش در بوشهر، عبدالرضا مومنی از ستاد نیروی دریایی ارتش در تهران و محسن اسدی زیدآبادی و علی یزدی، هر دو از آمادگاه نیروی دریایی ارتش در سیرجان نیز در رشته تفسیر سطح یک منتخبین اول تا سوم شدند.

رقابت ۱۲۰ نفر در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی نداجا/منطقه یکم اول شد

حجت الاسلام علی حسن زاده معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان در منطقه یکم امامتگفت: ۱۲۰ نفر در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نداجا به مدت چهار روز در بندرعباس با یکدیگر به رقابت پرداخت.

وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر و اذان برگزار شد.
 
 
معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مرحله نخست این مسابقات تحت عنوان مقدماتی در یگان های مختلف نیروی دریایی ارتش برگزار و نفرات برتر آن به این مرحله که با عنوان مرحله نیرو شناخته می شود، راه یافتند، افزود: نفر برگزیده این مرحله به مرحله آجا که از جهارم تا هشتم دی ماه برگزار می شود اعزام خواهند شد.
 
حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: منتخبین اعزامی به مرحله آجا، پیش از برگزاری مسابقات، به اردوی آموزشی تهران اعزام و ضمن مرور مباحث، نکات ظریف رقابت ها را نیز فرا می گیرند.
 
وی در ادامه به جشنواره فرهنگی، قرآنی و ورزشی نیروهای وظیفه نیز اشاره کرد و گفت: امسال این جشنواره به میزبانی سیرجان برگزار شد.
 
معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش از جشنواره حدیث به عنوان یکی دیگر از برنامه ها نام برد و بیان کرد: این جشنواره اسفند ماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی یگان های برتر مسابقات قرآنی در مرحله نیرو پرداخت و افزود: در این رقابت‌ها منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، منطقه چهارم امام رضا(ع) بندر انزلی، پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر تیم ستاد نیروی دریایی از تهران به ترتیب اول تا چهارم شدند.

 

ایمان از مولفه های برترساز در قدرت دفاعی است

امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نداجا در منطقه یکم امامت از روحیه ولایت پذیری، ایثارگری، شجاعت، پا در رکاب بودن و شهادت طلبی که نشاط گرفته از ایمان است به عنوان مولفه های برترساز در قدرت دفاعی ایران اسلامی یاد کرد.

وی با اشاره به فرامین فرمانده کل قوا که فرمودند: « رزمندگان ما باید ایمان، شجاعت و دانش داشته باشند»، افزود: هرگاه بخواهند توان نظامی یک کشور را مشخص کنند مولفه های فیزیکی نظیر نظیر توپ، تنک، موشک، ناوشکن، هواپیما و... و شاخصه های غیرفیزیکی ازجمله انضباط، سطح آموزش، مهارت، تاکتیک ها، روحیه و رزمایش ها را بررسی می کنند.
 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه رژیم بعث نیز با بررسی و تحلیل همین مولفه ها جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد، به دلایل عدم موفقیت دشمن اشاره و اظهار داشت: یکی از مولفه هایی که باعث شکست دشمن و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، بحث ایمان بود.
 
امیر دریادار سیاری با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب که فرمودند: « ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»، گفت: ولایت مداری، شجاعت، ایثارگری و شهادت طلبی به عنوان عنصر برترساز از ایمان نشاط می گیرد و همین عامل پیروزی ملت ما در دوران دفاع مقدس را رقم زد.
 
وی در ادامه به وضعیت امنیتی منطقه اشاره کرد و افزود: امروز استکبار جهانی بیش از 750 پایگاه نظامی در جهان دارد که بیشتر آن در جنوب غرب آسیاست؛ اگر بررسی شود که علت ایجاد این پایگاه ها چه چیزی است مشخص خواهد شد که جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در برابر استکبار ایستاده است.
 
فرمانده نداجا تصریح کرد: می توان نتیجه گرفت که هدف نهایی دشمن ایران اسلامی است اما هیچ گاه این جرات را به خود نداده و نمی دهد که کوچکترین تحرکی علیه ما داشته باشد تنها ترس آنها از مولفه برترساز ماست.    
 
وی با بیان اینکه آنچه که باعث می شود امروز در برابر همه دشمنان بایستیم تنها تکیه بر تجهیزات نیست، تصریح کرد: نیروی انسانی مومن و الهی محور و با ایمان است که می تواند خود بهترین تجهیزات را بسازد، تعمیر و از آنها به بهترین شکل نگهداری کند.
 
سیاری افزود: با وجود نیروهای با ایمان می توانیم در برابر هر گونه تهدیدی با صلابت از کیان نظام و مرزهای میهن اسلامی دفاع کنیم.
 
وی به راه های ارتقا سطح ایمان در بین نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: وقتی به عناصر برتر ساز دسترسی داریم که قوانین و مقررات حاکم بر نیروهای مسلح برگرفته از اسلام و قرآن و پرورش و آموزش نیروها دینی باشد؛ هر چه جو قرآنی، دینی و معنوی در بین نیروها بیشتر حاکم باشد به همان نسبت نیز به عناصر برتر ساز دسترسی پیدا خواهیم کرد.
 
امیر دریادار سیاری با اشاره به ترویج فرهنگ قرآنی در بین کارکنان نیروی دریایی و خانواده هایشان، بیان کرد: به عنوان نیروی دریایی راهبردی که حوزه مسؤولیتمان بین المللی است باید با تفکر و نگاه معنوی در محیط هایی که حضور می یابیم اثرگذار باشیم و هر چه که جو قرآنی بیشتر در بین ما حاکم باشد اثرات بیشتری را نیز به دنبال دارد.
 
وی خطاب به فعالان قرآنی نداجا، گفت: شما که افتخار انس با کلام وحی را دارید باید عامل به قرآن در راستای توسعه فرهنگ منور قرآنی کوشا و در صحنه عملیات از برترین نیروها باشد./303/851/ب1

ارسال نظرات