۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۰۴۲
امام جمعه سابق نیشابور:

دعوای ما با صهیونیزم و آمریکا بر سر «حاکمیت الله» است

امام جمعه سابق نیشابور در حرم رضوی با بیان اینکه گاهی مخالفت و نقطه دعوا با دشمن «الله» و گاهی بر سر «مسیر الله» است، گفت: دعوای ما صهیونیزم و آمریکا بر سر «مسیر الله» و سبک مدیریت اسلامی در منطقه است وگرنه آنها با توحید و نماز ما مشکلی ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقرّی حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقرّی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقرّی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، جمعه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین اظهار کرد: زندگی امام حسین(ع) همواره با سختی و مشکلات توأم بوده از دوران کودکی تا لحظات پایانی عمر که در عاشورا به خون غلطیدند.

کریمانه جنگیدن امام حسین

وی تصریح کرد: ایشان در راه رضای الهی، در مسیر طاعت و پیروی از خدای متعال و در خط اولیا و برگزیدگان الهی از دنیا رفتند.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: از ویژگی های امام حسین(ع) کریمانه جنگیدن در مبارزه با ظلم و ستم بود، اباعبدالله الحسین(ع) هرگز ناجوانمردانه، با مکر و حیله وارد میدان جنگ نشدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان هیچ گونه ارزش اعتقادی و دینی را در جنگ رعایت نکردند، افزود: دشمنان در حالی که امام حسین(ع) را کامل می شناختند، ناجوانمردانه با رفتارهای ستمگرانه برخاسته از وسوسه های شیطانی، آگاهانه و عامدانه به جنگ بهترین انسان زمان رفتند و با اقدامی ظالمانه به رهبری شیطان امام حسین را کشتند.

حجت الاسلام مقرّی خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم جنگ و ابتلائات به سختی در زندگی انبیا با توجه به اصطکاکی که با جبهه کفر و استکبار داشتند امری طبیعی و عادی بوده است.

وی تصریح کرد: هر کس که به خدا ایمان آورد و بخواهد در خدا قدم بردارد علی القاعده مخالفینی دارد در نتیجه مورد اذیت و آزار دشمنان قرار می گیرند.

انقلاب طرح سبکی نوین در دنیا بود

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پذیرفتن اسلام سبکی از رفتار و اخلاقی است که حقوق بشر، روابط بین الملل، سیاست، اقتصاد و مدیریت نظام را طبق موازین الهی در دنیا مطرح کند که از نظر مخالفان جرم است.

حجت الاسلام مقرّی بیان کرد:  انقلاب امام راحل تنها یک تغییر و تبدیل نظام نبود بلکه روش و سبکی جدید برای مدیریت در دنیا مطرح کرد که سیاستمداران، جناح های سیاسی اروپا و آمریکا به خوبی متوجه آن شدند و به مخالفت برخاستند.

وی با بیان اینکه گاهی مخالفت و نقطه دعوا با دشمن «الله» و گاهی دعوا بر سر «مسیر الله» است، عنوان کرد: در برابر کمونیست ها که اصل خدا را قبول ندارند، گفتن از توحید و اینکه ربّ خدای ما است، جرم محسوب می شود اما صهیونیزم و آمریکا سبک مدیریت اسلامی در منطقه مخالف هستند و با توحید و نماز مشکلی ندارند.

حجت الاسلام مقرّی خاطرنشان کرد: قائل نبودن حق و حقوقی برای بشر، تضییع حقوق عده ای از مردم بی گناه، پایمال کردن و زیرپاگذاشتن کرامت انسانی جزئی از سبک مدیریت آنها است که با حاکمیت اسلامی تناقض دارد.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: از مصوبات امسال پارلمان انگلستان؛ ممنوعیت برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در این کشور بود به گمان آنها این مراسم مروّج فرهنگ خشونت، ترور و آدم کشی بین کودکان است./201/1308/ب1

ارسال نظرات