۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۰۴۴
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبرداد؛

تشکیل کارگروهی به دستور رییس جمهور برای رسیدگی فوری به مشکلات رسانه ها

انتظامی با بیان این که با دستور رییس جمهوری محترم دستور کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات رسانه ها تشکیل شده است، گفت: نخستین جلسه این کارگروه با حضور وزیر محترم و مدیران مسؤول رسانه ها که دارای رتبه هستند و همچنین رؤسای تشکل های مدیریتی مطبوعات برگزار شد.
انتظامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها شامگاه امروز در سالن نشست های مصلی تهران برگزار شد.

حسین انتظامی در این مراسم با بیان این که بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در سطح و شأن رسانه ها برگزار شد، اظهار داشت: این تأیید رویکرد دولت است که هرچه قدر کار به خود صنوف واگذار شده بهتر به نتیجه می رسد و دولت در سه سال گذشته مرتب به نفع صنوف عقب نشینی کرده است که یکی از جلوه های آن همین نمایشگاه است که در سال آینده حتی پوسته ظاهری نمایشگاه هم به صنوف واگذار می شود و رنگ و بویی از دولت نخواهد داشت.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد تأکید کرد: امروز 80 درصد از سیاستگذاری ها در عرصه خبررسانی به خود مطبوعات واگذار شده و تشکل شورای هماهنگی مدیریتی مطبوعاتی بار اصلی این نمایشگاه را برعهده داشتند تا جایی که امسال ما 900 رسانه را در قالب 630 غرفه داشتیم که فعالیت شبانه روزی داشتند.

وی با بیان این که رسانه ها امسال خود را مالک و صاحب نمایشگاه می دانستند، ابراز داشت: از دیگر سیاست های عمومی دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به رسانه های محلی و خصوصی است تا جایی که در سال جاری هیچ مجوزی برای بخش های دولتی و عمومی در عرصه خبررسانی صادر نشد تا این امکان برای حضور بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.

رییس نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: شفافیت مسیر و رویکرد ما در این نمایشگاه بوده است که این شفافیت خود رضایت را به همراه می آورد و مبارزه مبنایی با فساد را همراه دارد.

وی با بیان این که با دستور رییس جمهوری محترم دستور کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات رسانه ها تشکیل شده است، عنوان داشت: نخستین جلسه این کارگروه با حضور وزیر محترم و مدیران مسؤول رسانه ها که دارای رتبه هستند و همچنین رؤسای تشکل های مدیریتی مطبوعات برگزار شد و سعی کردیم مشکلات را فهرست کنیم تا در دولت پیگیری های لازم صورت بگیرد./1330/پ202/ج

ارسال نظرات