۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۶۱۰۶۸
قائم مقام ستاد «مشهد ۲۰۱۷»:

انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان، فرصتی برای صدور انقلاب است

مشاور عالی شهردار مشهد، انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را افتخاری بزرگ دانست و گفت: اینکه امروز مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده سبب شده تا ما تریبونی به دست آوریم که یکسال بتوانیم آرمان‌ها و اندیشه‌های رضوی و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهان اسلام و سپس به دنیا ارائه دهیم.
عنابستانی

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت شهر مشهد برای ایجاد وحدت در جهان اسلام، تأکید کرد: شهر مشهد با وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) شکل گرفته و اهل بیت(ع) هم تنها مختص شیعه نیست بلکه تمام مذاهب اسلامی علاقه زیادی به اهل بیت(ع) دارند و این موضوع یک فرصت طلایی برای وحدت اسلامی حول محور امام رضا(ع) است.

وی افزود: با تمام ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و زیارتی که کشور ایران دارد متأسفانه جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه گردشگری در جهان اسلام نیستیم که مشهد ۲۰۱۷ فرصتی مناسب برای رسیدن به این امر به شمار می‌رود.

قائم مقام ستاد «مشهد۲۰۱۷»، تصریح کرد: شهرداری مشهد در بحث رویدادهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ پیش‌قدم شده و با ابتکار خود اجلاس جوانان جهان اسلام، جامعه ایمن و شهرداران کلان‌شهرهای اسلامی را در مشهد برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: مشهد، شهری شیعه‌نشین است که به وجود مقدس حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) شکل گرفته و در نور ایشان بزرگ شده و گسترش پیدا کرده است و امروز به بزرگترین کلانشهر مذهبی دنیا تبدیل شده است. افتخار ما این است که بزرگترین کلانشهر مذهبی دنیا حول محور اهل بیت(ع) شکل گرفته است.

مشاور عالی شهردار مشهد، خاطر نشان کرد: اینکه شیعیان بزرگ ترین شهر مذهبی جهان را شکل داده‌اند، سبب افتخار است و اینکه امروز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده باعث شده تا ما تریبونی به دست آوریم که یکسال بتوانیم آرمان‌ها و اندیشه‌های رضوی و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهان اسلام و سپس به دنیا ارائه دهیم.
مشاور عالی شهردار مشهد در پایان خاطر نشان کرد: از طریق این تریبون می‌توانیم نقایص دیپلماسی رسمی را از طریق دیپلماسی عمومی برطرف کنیم و آنجا که دیپلماسی ما نتوانسته است در میان ملت‌ها و در جهان اسلام نفوذ کند، از این طریق پوشش می‌دهیم، بنابراین این رویداد فرصت ویژه‌ای برای جهان اسلام و به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران است. البته بنده معتقدم که هنوز برخی مسؤولان و رسانه‌ها اهمیت این فرصت ویژه را، چه در ساختارهای رسمی و چه غیررسمی درک نکرده‌‌ و متوجه نیستند که چه فرصت گران سنگی برای تبین اندیشه‌های والای نظام در سطح جهان اسلام وجود دارد./872/پ202/ب1

ارسال نظرات