۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۶۱۰۷۰
عضو‌ شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

ایجاد پیوند نسل امروز با ارزش های دفاع مقدس ضروری است

عضو‌ شورای مرکزی جمعیت ایثارگران حفظ پیوند نسل امروز با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را بسیار مهم برشمرد و گفت: ارتقای میزان خلاقیت‌ها برای بهره‌گیری صحیح از فرهنگ دفاع مقدس در کنار برپایی برنامه‌های متعدد، زمینه‌ساز فراگیر شدن این فرهنگ ناب است.
مجتبی شاکری

مجتبی شاکری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش رسانه ها در گسترش فرهنگ عمومی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: جوهره انقلاب اسلامی خصیصه فرهنگی بودن آن است، بنابراین رسانه در چنین شرایطی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. با این توضیح رسانه‌هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌بایست جنس کار خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی هم‌خوان کنند.

وی افزود: ارتقای میزان خلاقیت‌ها برای بهره‌گیری صحیح از فرهنگ دفاع مقدس، در کنار برپایی برنامه‌های متعدد، زمینه‌ساز فراگیر شدن این فرهنگ است که با چنین رویکردی می‌توان نسل جوان را تحت تاثیر این فرهنگ موثر قرار داد و به حفظ پیوند نسل امروز با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس کمک کرد.

مشاور سابق رئیس مرکز سیما فیلم همچنین درباره انعکاس دفاع مقدس در عرصه هنر تا به امروز افزود: فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شوند، همه تجربیات جدیدی هستند که ابعادی از دفاع مقدس و دلاوری‌های آن روزگار را نشان می‌دهند و امروزه سینمای انقلابی وارد فاز جدیدی از حیات خود شده است که البته تا وضع مطلوب فاصله دارد اما ما می بینیم برخی فیلم های فاخر مانند«سیانور» با اقبال مردمی روبرو می شوند.

وی در همین رابطه به کتاب «من زنده‌ام» و دیگر آثاری که در این حوزه منتشر شده‌اند اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های پنهان بسیاری در این حوزه وجود دارد به‌ویژه در حوزه شخصیت‌های زن که در طول دوران دفاع مقدس فعالیت داشته‌اند که نویسندگان انقلابی باید در این عرصه فعالیت های بیش‌تری داشته باشند.

عضو‌ شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در پایان خاطر نشان کرد: بررسی فیلم‌نامه‌ها و یافتن متن‌های داستانی برای تبدیل شدن به فیلم نیز از جمله موضوعاتی است که برای نشان دادن ابعاد دفاع مقدس کمک می‌کند. ایثارگران و آزادگان خاطرات ناب بسیاری از آن دوران دارند که اگر این گنجینه‌ها به فیلم تبدیل شود،‌ می‌تواند در حکم نردبانی باشد که مخاطبان را به اوج معرفتی انقلاب و دفاع مقدس برساند./872/پ202/ب1

ارسال نظرات