۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۱۱۷۸

روایت یکی از فرماندهان حزب الله عراق از نقش ایران و سردار سلیمانی در مبارزه با داعش

یکی از رهبران حزب الله عراق با بیان نقش جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی در مبارزه با تکفیری هاگفت: نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرکت جبهه مقاومت بسیار مؤثر بوده و اگر حضرت آقا نبود بسیاری از میدان ها هم در جهان اسلام نبود.
هاشم الحیدری از رهبران حزب الله عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام هاشم الحیدری از رهبران حزب الله عراق امروز در جمع مردم شهرستان نکا به نقش ولی فقیه زمان در پیروزی جبهه مقاومت و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله به عنوان سید مقاومت مورد اطمینان کامل مقام معظم رهبری هستند و این از برکات، ثمرات و تجلیات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که ولایت فقیه را باید از خارج از ایران بشناسیم، افزود: نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرکت جبهه مقاومت بسیار مؤثر بوده و اگر حضرت آقا نبود بسیاری از میدان ها هم در جهان اسلام نبود.

جمهوری اسلامی پایتخت جبهه مقاومت است

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به این که ما وقتی از مقاومت می گوییم، پایتخت مقاومت و جبهه حق، جمهوی اسلامی است، خاطرنشان کرد: ام القرای جهان اسلام و اسلام ناب، جمهوری اسلامی است، اما صدور انقلاب اسلامی امروز در همین جبهه مقاومت که متشکل از لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، ‌نیجریه و دیگر نقاط جهان است.

وی از سوریه به عنوان یکی از مهم ترین میدان های جبهه مقاومت نام برد و افزود: اتحاد جبهه استکبار برای نابودی خط مقاومت در سوریه به دلیل اثرگذاری آن در نابودی صهیونیسم است.

حجت الاسلام الحیدری با بیان این که خوشبختانه در لبنان به دلیل اقتدار، هوشیاری و بصیرت حزب الله دشمن جرأت نفوذ ندارد، تصریح کرد: اما متأسفانه در دیگر کشورهای اسلامی به دلیل عدم وجود وحدت رویه شاهد نفوذ و توطئه افکنی دشمنان هستیم.

این رهبر حزب الله عراق با اشاره به این که سوریه به دلیل هم مرز بودن با فلسطین و مرکزیت آن برای مقاومت و لبنان نقش بسیاری مهمی در معادلات سیاسی جبهه مقاومت دارد، خاطرنشان کرد: بشار اسد و دولت حاکم بر این کشور بسیار به جمهوری اسلامی نزدیک بوده و با سید حسن نصر الله دوستی نزدیکی دارند.

همکاری تروریست هایی از 83 کشور جهان با داعش برای نابودی سوریه

وی با بیان این که در حال حاضر داعش با عناصری از 83 کشور در سوریه مشغول جنگ با دولت و مردم این کشور هستند، تصریح کرد: خوشبتانه امروز با وحدت و همدلی کامل جبهه مقاومت شاهد ریشه کن شدن داعش و دیگر گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی به ویژه عراق و سوریه هستیم.

وجود دو میلیون طلبه وهابی در حوزه های علمیه پاکستان

حجت الاسلام هاشم الحیدری با اشاره به این که امروز در حوزه های علمیه ما جوانان و نوجوانان فی سبیل الله بسیاری وجود دارند و برای دفاع از دین آمادگی کامل دارند، خاطرنشان کرد: امروز در پاکستان دو میلیون طلبه وهابی وجود دارد و به احتمال زیاد 24 هزار حوزه علمیه هم دارند که فارغ التحصیل آنها تکفیری‌ها هستند.

سپاه قدس، حزب الله لبنان و سردار سلیمانی عامل دفع خطر داعشی ها است

وی با بیان این که زمانی که جنگ در سوریه با حمله تکفیری ها شروع شد همه می گفتند سوریه و بشار اسد برای حداکثر سه چهار ماه سقوط می‌کند، ادامه داد: در آن مقطع خطر داعشی ها به حرم حضرت زینب(س) رسیده بود و در آن مقطع نقش آفرینی سپاه قدس و به ویژه سردار سلیمانی و حزب الله لبنان مانع از رسیدن تکفیری ها به حرم مطهر شد.

حجت الاسلام هاشم الحیدری با اشاره به این که امروز جنگ گسترده ای با سوریه و عراق وجود دارد و رزمندگان اسلام نیازمند دعا هستند، تصریح کرد: روزهای ابتدایی جنگ می گفتند سوریه چه زمانی ساقط می‌شود و امروز می‌گویند آزادی سوریه چه زمانی است و این به دلیل خون پاک شهدای مدافع حرم ایرانی و دیگر کشورها است.

وی با مهم ارزیابی کردن جایگاه عراق در میان کشورهای اسلامی، این کشور را هم مرز با جمهوری اسلامی دانست و افزود: عراق به عنوان خط مقدم جمهوری اسلامی و راه رسیدن به سوریه و حزب الله لبنان است و اکثریت مردم عراق شیعه هستند و بسیاری از حرم های مقدس در این کشور است.

آزادی موصل در روزهای آینده

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به این که عملیات آزاد سازی موصل مدتی است که با همکاری ارتش و گروه های مردمی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: انشاء الله تا روزهای این استان به طور کامل آزاد خواهد شد و همین حین شاهد فرا داعشی ها از عراق به طرف سوریه هستیم.

خطر بازگشت داعشی ها از سوریه به عراق با چهره ای جدید

وی با بیان این که ممکن است داعشی هایی که در حال فرار به سمت سوریه هستند بعد از مدتی با لباس و چهره جدید به عراق بازگردند، تأکید کرد: گروه های عراقی باید پس از آزاد سازی مناطق تحت سیطره داعشی مراقب باشند که بار دیگر تروریست ها دیگر به این کشور بازنگردند.

هشدار نسبت به عدم وحدت رهبران شیعه در عراق و خطر نفود سعودی ها 

حجت الاسلام الحیدری با هشدار به نفوذ عربستان در عراق گفت: متأسفانه بعضی از رهبران شیعه در عراق با هم تفرقه دارند و خیلی وحدت ندارند، هرچه وحدت بیشتر شود در عراق وضع آرام تر می‌شود.

فتوای مرجعیت شیعه عامل وحدت گروه های مردمی در عراق بود

وی با بیان این که نقشه داعش بعد از موصل حرکت سریع به طرف سامرا و نبش قبر امامان معصوم بود، خاطرنشان کرد: فتوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی در نماز جمعه کربلا بعد از سه چهار روز از حمله داعش اعلام شد و مردم الحمدلله لبیک گفتند و همین موجب وحدت و همدلی عمومی بر علیه تروریست های تکفیری شد.

وی با اشاره به این که مردم عراق از قبور ائمه معصومین(ع)  حراست و پاسداری کردند تا خدای ناکرده دست حرامیان به این قبور مبارک و مطهر نرسد، گفت: سپاه قدس ایران و رزمندگان مدافع حرم به همراه رزمندگان عراقی به سرعت به سامرا رفتند و جنگیدند و شهید شدند و الحمدلله نقشه داعش محقق نشد.

حجت الاسلام الحیدری با بیان این که به تعبیر بنده با یک مثلث سه ضلعی عراق کنترل شد، گفت: فتوای آیت الله سیستانی، حضور لشکر مردمی و حضور مردان ولی فقیه مانع سقوط عراق و جسارت به حرم های مطهر شد.

حضور سپاه و سردار سلیمانی عامل دفع توطئه تکفیری در عراق و سوریه است

وی تأکید کرد: به طور قطع و یقین اگر تا امروز جمهوری اسلامی و سردار قاسم سلیمانی و رزمندگان سپاه نبودند وضع به گونه ای دیگر بود.

این رهبر جزب الله عراق با اشاره به این که بعضی‌‌ها در جمهوری اسلامی می گویند چرا به سوریه و عراق می رویم و  چه لزومی دارد در این کشورها با دشمن بجنگیم، افزود اگر سردار سلیمانی و مشاوران ایشان نبودند در سوریه و عراق، به یقین داعش به همه مناطق رسیده بود.

نقشه سعودی ها با حمایت غرب جهت براندازی حکومت سوریه

وی با بیان این که داعش یک نقشه کامل عربستانی با پول، سلاح‌های پیشرفته و کمک های سیاسی رسانه‌ای و تبلیغاتی در اختیار داشت، افزود: مرز ترکیه با سوریه برای داعشی‌ها کاملاً آزاد بوده و است و تروریست های تکفیری را از هر کشوری به ترکیه می رساندند و به راحتی وارد سوریه می‌شوند.

وی با بیان این که ان شاء الله به زودی شاهد نابودی آل سعود خواهیم بود، ادامه داد: طبق تحلیل سیاسی و نظامی، راه نابودی آل سعود راه یمن است.

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به جنایت های آل سعود خبیث در یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور از سوی این رژیم سفاک افزود: جنگی که امروز بین یمن و عربستان وجود دارد انشاء الله روزی شاهد نابودی آل سعود خواهیم بود.

خطر نفوذ داعشی ها در یمن

وی با بیان این که در جنگ هشت ساله ایران جنگ در مرزها بود و در مناطق داخلی خیلی خبر از جنگ نبود، افزود: اما امروز کل یمن در جنگ است و آل سعود در یک جنگ تمام عیار با مردم یمن هستند و حتی داعشی ها نیز وارد این کشور شده است.

حجت الاسلام هاشم الحیدری با بیان این که یک سال و هفت ماه است آل سعود با سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی به یمن حمله کرده است و در دنیا هیچ کس جز به جز جمهوری اسلامی به مردم یمن کمک نکرده است، افزود: این موشک هایی که الآن به یکی از فرودگاه ‌های نظامی جده شلیک شده انشاءالله تا چند روز آینده به ریاض پایتخت عربستان هم خواهد رسید.

ایران اسلامی، رهبری و سید حسن نصر الله تنها امیدهای مردم یمن هستند

وی با اشاره به این که حمایت های جمهوری اسلامی ایران از یمن بسیار مهم است، گفت: بعضی از بزرگان یمن به من گفتند ما بعد از خدا امیدمان تنها به جمهوری اسلامی و شخص مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله و کمک تسلیحاتی و رسانه‌ای است.

حجت الاسلام الحیدری در ادامه سخنان خود در خصوص سردار سلیمانی نیز گفت: بعضی از دوستان نقل کردند: روزی سردار  سخنرانی داشتند در قم قبل از ظهر،  بعد از ظهر رفتند فلوجه عراق، بعد از نماز مغرب و عشا رفتند حلب سوریه. واقعاً باید افتخار کنید، ایشان خسته نمی‌شود، مؤمن، متدین هستند و در شدت جنگ در وقت نماز همانند یک عارف نماز می‌خواند. واقعاً این تفکر سیاسی و نظامی، مطیع صد در صد آقا هستند./1317/پ201/ج

ارسال نظرات