۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۶۱۲۳۵

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

افزایش 52 درصدی شمار زائران اربعین حسینی در خراسان شمالی، احداث کتابخانه آیت‌الله موسوی بجنوردی در بجنورد و اعزام 67 روحانی مبلغ به برنامه‌های اربعین حسینی در شیروان عناوین مهم‌ترین اخبار فرهنگی امروز خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: تاکنون اعزام زائران استان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 52 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 893 نفر تا صبح امروز در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین از استان ثبت‌نام کردند، افزود: از این میزان هفت هزار و 336 نفر جهت صدور ویزا به کنسولگری عراق در مشهد ارسال شده که تعداد پنج هزار و 409 نفر مرد با 74 درصد و هزار و 927 نفر زن با 26 درصد هستند.

به گفته قاصری حداقل زمان صدور ویزای زائرین اربعین 48 و حداکثر 72 ساعت است که در فرصت باقی مانده ثبت‌نام‌ها این روند صدور به حداقل زمان خواهد رسید.

احداث کتابخانه آیت‌الله موسوی بجنوردی در بجنورد

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کتابداران نمونه از ساخت کتابخانه مرکزی با همکاری استانداری و خانواده آیت‌الله موسوی بجنوردی در مرکز این استان خبر داد.

وی با اشاره به دیداری که با خانواده آیت‌الله موسوی داشته است، گفت: زمین این کتابخانه را استانداری و تجهیز و احداث آن توسط خانواده آیت‌الله موسوی بجنوردی انجام می‌شود.

67 مبلغ در اجرای برنامه‌های اربعین حسینی در شیروان مشارکت دارند

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: هم‌اکنون، 67 مبلغ برای اجرای برنامه‌های اربعین حسینی در سطح این شهرستان مشارکت دارند که فعالیت آن‌ها بیشتر در روستاها است.

وی اظهار کرد: تمامی روحانیان بومی بوده که بیشتر آن‌ها از ابتدای ماه محرم و ماه صفر به اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در سطح شهر و روستا می‌پردازند.

حجت‌الاسلام عزیزی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین‌های عزاداری اباعبدالله (ع)، مداحی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت‌های روحانیان عنوان کرد.

وی گفت: کار اعزام روحانی به مناطق مختلف شهرستان همه‌ساله در مناسبت‌های مختلف سال شامل ماه‌های رمضان، محرم و صفر، دهه فجر، ارتحال امام (ره) و اعیاد شعبان انجام می‌شود.

۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده خراسان شمالی صرف نیازمندان شد

عباس اهرابی، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده نیمه نخست امسال این استان صرف نیازمندان شد.

وی اظهار کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال زکات در خراسان شمالی جمع‌آوری شد که ۶۰ درصد آن صرف کمک به نیازمندان شد.

اهرابی با بیان اینکه ۴۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده نیز صرف عمران و آبادانی مناطق محروم می‌شود، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است تا بخش قابل‌توجهی از زکات جمع‌آوری‌شده از کشاورزان و دامداران استان را صرف معیشت، مسکن، درمان و ازدواج محرومان و بخشی را صرف زدودن فقر در منطقه کند./9314/303/ب2

ارسال نظرات