۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۲۴۲
فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین:

ملت ایران وارث انقلاب اسلامی هستند

فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین مردم ایران را وارث انقلاب دانست و گفت: انقلاب نعمت الهی است که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته است، این ملت برای شکرگزاری این نعمت تاکنون در حدود 220 هزار شهید و 800 هزار جانباز داده است، این گروه جان خود را برای اعتلای کلمه الله و تحقق آرمان‌های امام حسین(‌ع)فدا کردند.
سردار شاهرخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سردار محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین امشب در حسینیه شهید شالی قزوین با اشاره به مناسبت سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: وقتی ما مصیبت امام حسین(ع) را می‌خوانیم یک سؤال اساسی باید ذهن همه را درگیر کند با این مضمون که چه حادثه‌ای در جامعه اسلامی آن روز رخ داد با وجودی که بیشتر از پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) نگذشته بود این حادثه بزرگ توسط مسلمانان رخ داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان امام حسین(ع) در کوفه حدود هفتصد نفر شیعه وجود داشت، افزود: در سال 35 تا 40 هجری مرکز خلافت امیرمؤمنان(ع) در کوفه بود تعدادی از لشکریانی که در صحنه عاشورا همراه امام بودند کسانی بودند که در زمان حضرت امیر(ع) جزو سپاهیان آن حضرت بر ضد لشکر معاویه می‌جنگیدند.

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه ممکن است در این دوران جامعه اسلامی ما هم  دچار سرنوشتی مشابه جامعه زمان حسین بن علی شود، اظهار کرد: در صدر اسلام و در زمان حیات رسول اکرم(ص) در حدود نود جنگ در اسلام رخ داد که در تمام آنها هم شهادت اتفاق افتاد، انقلاب ما هم استمرار حرکت عاشورا است، در مورد صحنه کربلا در تاریخ نوشته شده است که بسیاری از مردم کوفه برای امام حسین(ع) دعا می‌کردند که خدایا حسین بن علی را نجات بده.

وی در ادامه ابراز کرد: بعضی از حوادث عاشورا و مصیبت‌های دلخراشی که در آن رخ داد بسیار رقت آمیز و دردناک است به گونه ای که اگرچه هزارو چهارصدسال از واقعه عاشورا می گذرد اما هنوز هم دل حضرت ولی عصر(عج) از این واقعه پر از اندوه و ماتم است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در ادامه مردم ایران را وارث انقلاب دانست و تصریح کرد: انقلاب نعمت الهی است که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته است، این ملت برای شکرگزاری این نعمت تاکنون در حدود 220 هزار شهید و 800 هزار جانباز داده است، این گروه جان خود را برای اعتلای کلمه الله و تحقق آرمان‌های امام حسین(‌ع) فدا کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم ولایت مداری مردم زمان امام حسین(ع) منجر به حادثه عاشورا شد، تاکید کرد: مردم زمان امام حسین(ع) ولایت مداری خود را نسبت به امام از دست دادند و تبعیت خود را از امام برداشتند و انتظام عملی نسبت به دستورات امام نداشتند از همان لحظه ای که رسول خدا رحلت فرمود انحراف در میان مردم آغاز شد.

انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نعمت خداوند متعال بر ملت ایران است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند متعال به ملت ایران داده است رهبر فرزانه و هوشیار است، ابراز کرد: تکلیف ما در مقابل این نعمت شکرگزاری است رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که مراقب باشید دشمنی آمریکا را برای شما کمرنگ نکنند، این دشمن سعادت مردم را نمی‌خواهد این ملت پرچمدار یک رسالت الهی است دنبال احقاق حقوق و تکالیفی است که از جانب خداوند بر عهده این ملت گذاشته شده است.

وی در پایان گفت: تکالیف مردم در برابر خداوند متعال اگر محقق شود مرگ استکبار فرا خواهد رسید دشمن مرگ خود را در برابر موفقیت انقلاب اسلامی می‌بیند، دشمن تمام جنود خود را بسیج کرده است که انقلاب به نتیجه نرسد، باید ملت ایران در هر شرایطی مراقب باشد چون دشمنی مانند آمریکا هیچ‌گاه دست از دشمنی برنمی‌دارد./873/202/ب2

 

ارسال نظرات