۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۶۱۲۴۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

امام حسین نقطه وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه درس و مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادی، آزاد منشی و مکتب حریت است، گفت: هر انسان پاک می تواند از مکتب امام حسین(ع) درس بگیرد، بنابراین امام حسین(ع) برای همه انسان های آزاده و همه انسان هایی که قلبشان برای بشریت می تپد، نقطه وحدت است.
حجت الاسلام مداحی اربعین حسینی

حجت الاسلام عباس مداحی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امام حسین(ع) رهبر آزادگان جهان هستند، ابراز داشت: ایشان نه تنها امام شیعیان هستند و امام مسلمانان، بلکه رهبر شیعیان جهان و از همه مهمتر رهبر مستضعفان، محرومان و همه مردم هستند.

وی ادامه داد: وقتی گاندی که بزرگترین رهبر آزادی بخش هندوستان است می گوید من درس آزادگی را از امام حسین(ع) گرفتم وقتی او این را بیان می کند مشخص می شود که امام حسین(ع) برای همه جهانیان الگو هستند.

حجت الاسلام مداحی عنوان کرد: درس و مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادی، آزاد منشی و مکتب حریت است، که هر انسان پاک می تواند از مکتب امام حسین(ع) درس بگیرد، بنابراین امام حسین(ع) برای همه انسان های آزاده و همه انسان هایی که قلبشان برای بشریت می تپد و آنها می خواهند بشر را به سوی معنویت و اخلاق و عبادت راهنمایی کنند، یک نقطه وحدت است، امام حسین(ع) می تواند الگوی خوبی برای همه جهانیان باشند.

راهبردهای حوزه علمیه قم در استفاده از ظرفیت های اربعین حسینی

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه تصریح کرد: همان طور که امام(ره) فرمودند همیشه یک روحانی پیشدار و جلودار نهضت ها و حرکت های مردم باشد، بنابراین روحانیت در این مجمع عظیم می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد معنوی، اخلاقی و عبادی بهترین کاری که می تواند انجام دهد، نخست آنهایی که توان، انرژی و نیرو دارند و می توانند در این مسیر شرکت کنند، که شرکت آنها در این مسیر خالی از لطف نخواهد بود.

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه این راهپیمایی بزرگ هر قدمش ثواب زیاد و نجومی دارد، ابراز کرد: علامت مومن پنج چیز است یکی زیارت اربعین است، نکته دوم تبلیغ است که روحانیان می توانند برای زائران در مسیر و در موکب ها داشته باشند.

نماینده طلاب و فضلای تهران با بیان اینکه روش ها و شیوه های مختلف تبلیغات حضوری خیلی موثر است، ابراز داشت: با شیوه های قشنگ و زیبا با اخلاق جذاب که امام حسن مجتبی(ع) در این رابطه فرمودند که بهترین اخلاق ها اخلاق نیکوست، بنابراین می توان با اخلاق نیکو کارهای تبلیغی را پر ثمرتر کرد.

حجت الاسلام مداحی ادامه داد: طلبه ها و فضلا نخستین کاری که می توانند انجام دهند این است که با اخلاق زیبا، حسن معاشرت با آداب اسلامی خوب تبلیغاتی داشته باشند و در مسیر ویژگی ها و هدف امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید ظرفیت های تبلیغی خوبی را در نظر بگیرد که بتواند از جهت معنوی و عبادی و اخلاقی سازماندهی کند، افزود: ثواب زیارت امام حسین(ع) بی نهایت است، اما اگر ما بتوانیم در کنار این ثواب ها معرفت و بصیرت مردم را بیشتر کنیم، می توانیم به آن اهداف والای امام حسین(ع) که در زیارت اربعین هم می خوانیم که ایشان قیام کرد تا مردم را از گمراهی و نادانی نجات دهد برسیم در واقع این ظرفیت در اختیار حوزه علمیه است که می تواند این را به صورت نیکو استفاده کند./875/ت302/ب1

ارسال نظرات