۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۶۱۲۵۲
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور:

وحدت حوزه و دانشگاه نباید در برگزاری همایش خلاصه شود

حجت الاسلام شیخ الاسلامی وحدت بین حوزه و دانشگاه را امری ضروری دانست و گفت: در زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه نشست هایی داشتیم که بررسی شود که چگونه این مسأله حداقل در قم کاربردی و ملموس شود، باید در این زمینه اتفاقی بیفتد و مباحث فقط در چند سخنرانی و همایش خلاصه نشود.
حجت الاسلام شیخ الاسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود شیخ الاسلامی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان قم عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: 5 گرایش دکتری دانشگاه پیام نور وجود دارد که کمتر از ده دانشگاه کشور مجری آن هستند.

وی افزود: در  زمینه اخلاق، مبانی نظری اسلام، قرآن و حدیث و تاریخ و تمدن فارغ التحصیلان سطح سه حوزه هستند که در آنجا دکتری را می گیرند و عضو هیأت علمی دانشگاه ها می شوند.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با بیان این که تمام دانشجوهای دختر دانشگاه پیام نور قم محجبه هستند، اظهار داشت: در این دانشگاه کسی که فاقد چادر باشد نداریم و خود دانشجویان هم بر رعایت عفاف و حجاب تأکید دارند.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه با وجود این که دانشجویان متدین با بینش سیاسی هستند اما اصلا چالش سیاسی نداریم یعنی تشکل های دانشگاه جوانان متدین و همراهی هستند که قطعا متأثر از فضای قم است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان قم ابراز داشت: در این دانشگاه نمازخانه داشتیم اما الحمدلله 300 میلیون تومان اعتبار از سازمان گرفته شد و مقدمات راه اندازی یک مسجد در حال فراهم شدن است و در بهمن سال آینده افتتاح می شود.

وی وحدت بین حوزه و دانشگاه را امری ضروری دانست و عنوان کرد: در زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه نشست هایی داشتیم که بررسی شود که چگونه این مسأله حداقل در قم کاربردی و ملموس شود، باید در این زمینه اتفاقی بیفتد و مباحث فقط در چند سخنرانی و همایش خلاصه نشود./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات