۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۳۵۷
رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کرمان:

آیین‌های عزاداری محرم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد

رییس شورای هیأت‌های مذهبی کرمان گفت: مراسم‌های عزاداری امسال در شهرستان نسبت به سال گذشته با شکوه‌تر برگزار شد.
رئیس شورای هیات‌های مذهبی کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، ایرج کامیابی رییس شورای هیات‌های مذهبی کرمان در جمع اعضای ستاد شئون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: بیش از ۳۸۰ هیات مذهبی ثبت شده درایام محرم در شهرستان کرمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان کرمان درایام محرم و صفرحال و هوای معنوی و زیبایی به خود گرفته است، اظهار داشت: تمام هیأت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تشکل‌های دینی در مجموعه خود برنامه‌های ایام محرم را جای داده‌اند و به خوبی مراسم‌های عزاداری را برگزار می‌کنند.

کامیابی به حضورپر شور مردم و به خصوص جوانان در مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: هیأت‌های عزاداری شهرستان کرمان برای برگزاری مراسم‌های عزاداری برنامه‌ریزی لازم را قبل از فرا رسیدن محرم داشته‌اند وامسال این مراسم‌ها نسبت به سال گذشته با شکوه‌تر برگزار شدند.

رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان کرمان با اشاره به برنامه‌های محوری عزاداری درشهرستان کرمان بیان داشت: همایش هیأت مذهبی،برگزاری مراسم تعزیه خوانی، گردهمایی هیئت‌های مذهبی شهرستان درصفه عزاخانه در روزعاشورا، نماز جماعت روزعاشورا، عزاداری، سینه زنی، شام غریبان و مراسم شیرخوارگان حسینی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که درمحرم در هیأت‌های شهرستان کرمان برگزارشد./101/9703/ب1

ارسال نظرات