۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۶۱۴۰۷
امام جمعه موقت اهواز:

انتخاب ترامپ و مواضع او تاثیری در سیاست های ایران نخواهد داشت

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به معطوف بودن نگاه برخی افراد به آمریکا گفت: خوشبینی ها و نگاه ها برای حل مشکلا کشور از طریق آمریکا با موضع گیری های ترامپ از بین رفت.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ادعاهای آمریکا مبنی بر کدخدایی جهان، نماد آزادی، دموکراسی و دفاع از حقوق بشر ابراز داشت: آمریکا با چنین شعارهایی منافع شوم خود را دنبال می کند اما اکنون با این مشکلات و شعارهای مطرح شده گریبانگیر است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات سال 88 بیان کردند که صندوق های رأی تعیین کننده نتایج انتخابات است؛ بنابراین کشورهای پذیرنده دموکراسی و مراجعه به آراء عمومی باید موازین دموکراسی را بپذیرند و اعتراضات مردمی آمریکا نتیجه دخالت و مشکل تراشی این کشور در انتخابات سایر کشورها است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به تقویت و حمایت رسمی باراک اوباما و کشورهای اروپایی از فتنه گران و آشوب های انتخاباتی در انتخابات سال 88 اظهار داشت: سرویس های اطلاعاتی و رسانه های شنیداری و دیداری غرب به کمک آشوب گران آمد و شعارهای آشوب گران در فتنه 88 نشان از رویارویی آنها با اصل جمهوی اسلامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان این که امروزه آمریکا گرفتار مشکلات پس از انتخابات شده و توطئه، کید و مکر این کشور به خود بازگشته است، گفت: همیشه میان شعارهای تبلیغاتی و واقعیت فاصله وجود دارد و شعارهای تبلیغاتی ترامپ نیز خارج از این قاعده نبوده که قطعا بسیاری از آنها را اجرا نخواهد کرد.

وی به عدم توانایی ترامپ در نقض قوانین اشاره و اظهارداشت: موضع گیری های ترامپ خوش بینان به حل مشکلات کشور از طریق آمریکا را از بین برد اما سیاست کلی و مستقل جمهوری اسلامی ایران ثابت بوده و تغییر رؤسا در کشورهای مختلف در این سیاست تأثیرگذار نیست.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که نقض برجام از سوی ترامپ به سود جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا چنین اقدامی را نخواهد پذیرفت و چنین اظهارنظرهایی نشان از عدم وجود انضباط سیاسی در آمریکا علی رغم سر دادن شعار دموکراسی و دفاع از حقوق بشر است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به این که اسلام ستیزی در دستور احزاب سیاسی آمریکا قرار دارد، اظهار داشت: سیاست های اسلام ستیزی و اسلام هراسی از سوی رؤسای جمهور آمریکا با شیوه های مختلف پیگیری شده است و مناظره ها و شعارهای ترامپ در زمینه اسلام ستیزی نشان دهنده بخشی از واقعیت جامعه آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان عنوان کرد: نگاه های مسؤولان باید معطوف داخل و حمایت از مستضعفان باشد؛ چرا که نگاه ها به دولتمردان آمریکایی نتیجه ای نخواهد داشت./9456/ت302/ج

ارسال نظرات