۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۴۱۸
آیت‌الله ری‌شهری:

اجتناب از مجادله ویژگی انسان فروتن است

آیت‌الله ری‌شهری گفت: انسانی که صفت فروتنی در وجودش نهادینه شده باشد از مجادله با دیگران حتی اگر حق با او باشد اجتناب می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در درس خارج فقه که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از تواضع و فروتنی به عنوان «خفض الجناح» یاد می‌کند.

وی افزود: فروتنی و مهربانی به دو بخش کلی و جزئی تقسیم می‌شود که در روایات امامان معصوم(ع) بدان بارها اشاره شده است.

آیت‌الله ری‌شهری درباره معاشرت انسان متواضع با دیگران، خاطرنشان کرد: شخص فروتن در معاشرت خودش مراقب است که چگونه با دیگران رفتار می‌کند چون انتظار دارد دیگران نیز با او چنین رفتار کنند و این امر از مصادیق کلی فروتنی در افراد است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان انیکه شخصی که دارای صفت فروتنی است زمانی که وارد مجلسی می‌شود برای خودش جایگاهی را در نظر نمی‎گیرد، بیان داشت: انسان متواضع در سلام کردن به دیگران سبقت می‌گیرد و به خود اجازه نمی‌دهد که ابتدا دیگران سلام دهند سپس خودش سلام دهد.

وی افزود: انسانی که صفت فروتنی در وجودش نهادینه شده باشد از مجادله با دیگران حتی اگر حق با او باشد اجتناب می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: اگر کسی در نزد انسان فروتن از او تعریف کند سبب رنجش و آزرده خاطر شدن او می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات