۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۱۴۴۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

پخش مستقیم عزاداری اربعین از آستان امام زاده محمد صالح انار، خدمت رسانی مواکب اوقاف کرمان از یک هزار زائر پاکستانی، ساخت دو تربت خانه در بقاع متبرکه شهرستان راور و توزیع روزانه 6 هزار وعده غذایی از سوی موکب امامزاده محمد صالح انار در کربلا از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف شهرستان انار، اظهار کرد: مراسم عزاداری اربعین با حضور کلیه هیآت های مذهبی شهر انار طبق سنت هر ساله در آستان امامزاده محمد صالح (ع) برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به هماهنگی ها و اهمیت برنامه های عزاداری مردم انار این مراسم همراه با پخش زنده ازشبکه های رسانه ملی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی نوه اجرای امینانه به نیات واقفان خیراندیش را یکی از برنامه های اوقاف درمراسم عزاداری روز اربعین عنوان و خاطرنشان کرد: از محل اجرای نیات موقوفه فضل علی خان بیش از 8 هزار وعده غذای گرم پخت و در بین عزاداران توزیع خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان انار با توضیح اینکه موقوفه فوق در سال 1260 ه ق وقف شده است، اظهار داشت: پهن کردن سفره اطعام محرم در محل امامزاده از جمله نیات این موقوفه می باشد.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین با همکاری ستاد عتبات عالیات شهرستان موکب امامزاده محمد صالح (ع) در شهر کربلا روزانه با پخت و توزیع 6 هزار وعده غذایی گرم به زائرین در حال خدمت رسانی می باشد.

خدمت رسانی مواکب اوقاف کرمان از یک هزار زائر پاکستانی

روح الله رستمی مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان، گفت: با خدمت رسانی به زائرین اربعین تاکنون بیش از 1100 نفر از زائرین کشور پاکستان در مواکب اوقاف پذیرایی و اطعام شدند.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی به زوار حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) که ازمسیر استان کرمان جهت شرکت در مراسم بزرگ اربعین حرکت می کنند، اداره کل اوقاف کرمان، مواکبی جهت میزبانی از زائرین کشور پاکستان و استان سیستان و بلوچستان در اماکن متبرکه بر پا کرده است.

رستمی بیان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری ها و مراکز شهرستان ها، 6 خیمه و موکب مستقر در آستان امامزادگان جهت پذیرایی و اسکان زائرین آماده خدمت رسانی هستند.

مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان با اشاره به ورود اولین کاروان زائران خارج از استان کرمان گفت: تا کنون به بیش از یک هزار و 180 نفر از زائرین کشور پاکستان در مکانهای تعریف شده پذیرایی ،اسکان موقت و اطعام انجام شده است.

وی تصریح کرد: از محل موقوفه میرزا صادقی شهر کرمان تا کنون 330 وعده غذایی گرم در بین زائرین پاکستانی توزیع شد و امام ‌زاده زید در بم، امام‌ زاده علی سیرجان، امام‌ زاده صالح انار، اما ‌زاده محمد کرمان، بقعه شیخ شهاب‌الدین و همچنین مسجد بین ‌راهی حضرت ابوالفضل (ع) رفسنجان، ۶ مکانی است که جهت خدمت رسانی و اسکان زائرین اربعین مشغول فعالیت هستند.

ساخت دو تربت خانه در بقاع متبرکه شهرستان راور

منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور، از عملیات اجرایی ساخت دو تربت خانه در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

وی افزود:عملیات ساخت تربت خانه بقعه متبرکه سید محمد عابد در روستای ده علی با مساحت 100 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساخت در دست اقدام است.

هدایتی با اشاره با اقدامات عمرانی در دست اجرا به ساخت تربت خانه بقعه متبرکه بی بی سکینه روستای بغیجان اشاره کرد و گفت: با همکاری و همت اهالی روستا مراحل پایانی و تکمیل تربت خانه بقعه در حال انجام می باشد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان راور با اشاره به اجرای طرح مودت در عملیات عمرانی فوق اظهار کرد: بیشتر کمک ها و اعتبارات طرح های عمرانی در راستای اجرای این طرح و کمک خیرین محلی انجام شده است.

وی در خصوص تعداد موقوفات ثبت شده شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری به همت خیرین نیکوکار 3 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است.

توزیع روزانه 6 هزار وعده غذایی توسط موکب امامزاده محمد صالح اناردر کربلا

حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار گفت: در آستانه برگزاری بزرگترین اجتماع جهانی به عنوان پیاده روی اربعین حسینی، موکب اربعین امامزاده محمدصالح (ع) شهرستان انار به کربلا اعزام شد.

وی افزود:این موکب با همکاری ستاد عتبات شهرستان در عرض 10 روز نسبت به پخت و توزیع 60 هزار وعده غذایی گرم در بین زائرین اربعین خدمت رسانی می کند و با استقرار موکب امامزاده محمد صالح اناردر کربلا، روزانه 6 هزار وعده غذایی در بین زائرین اربعین توزیع می شود.

حجت الاسلام حسینی نوه تصریح کرد: با فراهم نمودن امکانات و وسایل لازم، شبانه بیش از 200 زائر در این موکب اسکان داده می شوند و این موکب کاروانی شامل 5 دستگاه کامیون مواد غذایی کمک های اهدائی مردم شهرستان با حضور 60 خادم افتخاری تا 5 روز بعد از اربعین در کربلا به زائرین خدمت رسانی می کند./303/9709/ب1

ارسال نظرات