۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۴۷۷
کارشناس امور دینی:

پاداش شعار مرگ بر آمریکا کمتر از ذکر خدا نیست

کارشناس امور دینی گفت: برخی از شهدا ذکر مرگ بر آمریکا را تکرار می کردند، زیرا از آیت الله مشکینی شنیده بودند که ثواب این ذکر کمتر از ذکر خدا نیست، چراکه آمریکا نماد شیطان است و مبارزه با شیطان پیروی از امر الهی است.
مرگ بر آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مجتبی پورقربانی، کارشناس امور دینی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حسینیه خیابان مدیریت کرمان، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند: یا علی برای احمق سه نشانه است که یکی از آنها؛ سستی در واجبات است، از این رو می بینیم کاهلان در واجبات چه بلایایی در انتظارشان است، چنانچه 15 بلای دنیایی و آخرتی برای کاهل نماز بیان شده که کمترین آن فقر در دنیا و عذاب قبر است.

وی در ادامه بیان داشت: مسخره کردن بندگان خدا و کوچک شمردن آنان از دومین نشانه های فرد احمق است، زیرا اگر انسان خود را نسبت به دیگری برتر بداند نشانه های تکبر در آن ظاهر شده و زمینه انحطاطش فراهم شده است.

حجت الاسلام پورقربانی خاطرنشان کرد: داستان ابلیس و نافرمانی اش به ما نشان می دهد که تکبر چه عاقبتی را در پی دارد، بنابراین بنده خدا باید از تکبر بپرهیزد.

وی در بیان سومین نشانه احمق، افزود: زیاد سخن گفتن آن هم سخنی که به غیر ذکر خدا باشد نشانه فرد احمق است، پس مراقب زبان خود باشیم زیرا حرف، حرف می آورد و بیهوده گویی ما را از یاد خدا غافل می کند.

حجت الاسلام پورقربانی گفت: برخی از شهدا ذکر مرگ بر آمریکا را تکرار می کردند، زیرا از آیت الله مشکینی شنیده بودند که ثواب این ذکر کمتر از ذکر خدا نیست، چرا که آمریکا نماد شیطان است و مبارزه با شیطان پیروی از امر الهی است.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: برای استفاده بهتر از مجالس اباعبدالله(ع) بهتر است در کنار شنیدن سخنان واعظان و مبّلغان؛ دهان خود را با ذکر خدا معطر کنیم تا از هر دو این امور سود ببریم و از برکات این مجالس بهره مند شویم./9703/203/ب2

ارسال نظرات