۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۶۱۴۸۶
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

دینداری با خوشگذرانی سازگار نیست

حجت الاسلام مقری با بیان اینکه دینداری با خوشگذرانی سازگار نیست، گفت: برای مبارزه با دشمن باید به میدان آمد چنانکه عده زیادی در دفاع مقدس جنگیدند و به شهادت رساندند و با تلاش هوشمندانه امام راحل این فرهنگ تا به امروز باقی است.
حجت الاسلام والمسلمین مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقرّی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، یکشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به شهادت عده زیادی در دفاع مقدس، اظهار کرد: امام راحل جدی و هوشمندانه در ترویج فرهگ جهاد و شهادت کار کردند که قداست و عزت شهیدان ما ماندگار شد.

وی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت اثر ارزشمند معنوی است که از سالهای دفاع مقدس به یادگار ماند، دری که همچنان باز مانده و عده زیادی با همان انگیزه، قداست، معنویت برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جنگ با تکفیری ها و پلیدهای منطقه شهید می شوند.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: کسانی هم که در مبارزه با کمونیست ها برای دفاع از مرزهای کشور کشته شدند، به اذن مراجع شهید هستند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) از شهادت یکی از نوادگانش در خراسان خبر داده بود؛ «هر کس به زیارت نوه من برود و عارف به حقش باشد، با دست خود او را به بهشت می برم»، تصریح کرد: عارف به حق یعنی بدانیم امام «حجت خدا» است و دین را باید از ایشان آموخت، کم نیستند افراد مسلمانی که درِ خانه دیگران را زدند و دینشان را از آنها گرفتند.

حجت الاسلام مقری افزود: همچنین بدانیم امام «شهید» است، منظور از شهادت یعنی دینداری با لم دادن و خوشگذرانی سازگار نیست بلکه باید به معرکه و میدان آمد و با دشمن جنگید، چنانکه ائمه اطهار(ع) همه یا مسموم شدند یا با شمشیر کشته شدند.

وی بیان کرد: آمریکا و اروپا برنمی تابند که مسلمان زندگی کنیم اگر بخواهیم در منطقه غرب آسیا از حقوق و کرامت مسلمانان سخن بگوییم آنها این موضوع را بر نمی تابند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ترغیب کردن مسلمانان برای دفاع از خود و کرامت، دین، عزت، شرف انسانی به مذاق اسرائیل خوش نمی آید، مطمئن باشیم و یقین بدانیم ما را اذیت می کنند، تحریم می کنند و دست بردار نیستند./202/1308/ب1

ارسال نظرات