۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۱۴۹۵
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

کتاب رمز ماندگاري و جاودانگي مذاهب است

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل گفت: کتاب رمز ماندگاري و جاودانگي مذاهب است چرا که هر دين و مذهبي که صاحب کتاب بوده جاودان مانده است.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سميع الله مردان، رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گراميداشت روز کتاب، کتابخواني و کتابدار، کتاب را منبع فرهنگ تمدن و پيشرفت جوامع بشري دانست و گفت: کتاب، انديشه و افکار فرد و جامعه را هدايت و انسان را در تعيين سرنوشت خود و جامعه شريک مي کند.

وي فرهنگ را مهم ترين عامل هويت يک ملت خواند و افزود: يکي از راه‌هاي مهم توسعه فرهنگي، اهميت دادن به مسأله کتاب، کتاب‌خواني و ترويج مطالعه در جامعه، به ویژه در ميان جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام مردان به اهميت کتاب در مذاهب مختلف اشاره و تصريح کرد: کتاب رمز ماندگاري و جاودانگي مذاهب است، زيرا هر دين و مذهبي که صاحب کتاب بوده جاودان مانده است.

عضو شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل افزود: در دين مبين اسلام نيز کتاب چنان عظمتي دارد که خداوند در قرآن به آن سوگند ياد کرده است.

حجت الاسلام مردان با تأکيد بر اينکه مسأله ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني يکي از مسائل مهم از ديدگاه رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي، يک انقلاب فرهنگي با رويکرد تغيير و تحول و ايجاد فکر و انديشه بود.

اين استاد حوزه و دانشگاه نهادينه کردن فرهنگ کتابخواني را لازمه جامعه اي پويا دانست و تصريح کرد: خانواده، رسانه و فرهنگ عمومي مهم ترين نقش را در رشد کتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه دارد.

حجت الاسلام مردان ابراز کرد: امیدواریم مسؤولان کشور براي ترويج فرهنگ تأليف و انتشار کتاب و کتابخواني در جامعه با هدف بالا بردن آگاهي و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ جامعه براي توليد علم بيشتر تلاش مضاعفي داشته باشند.

گفتنی است، ۲۴ آبان ماه در تقويم رسمي کشور به روز کتاب، کتابخواني و کتابدار نامگذاري شده است./1307/203/ب2

ارسال نظرات