۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۶۱۵۱۰
استاد حوزه علمیه:

زینب کبری عظمت نقش زن را در مهم‌‌ترین مسائل تاریخ نشان داد

حجت الاسلام میرباقری گفت: زینب کبری(س) در حادثه کربلا و پس از آن به گونه ای رفتار کرد که عظمت نقش زن را در مهمترین مسائل تاریخ نشان داد.
حجت الاسلام سیدابراهیم میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدابراهیم میرباقری، استاد سطح عالی حوزه علمیه الامام القائم(عج) تهران شب گذشته در در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف حسینی که در شبستان روضه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: شرکت در مجالس عزای امام حسین(ع) سبب می شود مردم نسبت به موضوعات مختلف معرفت پیدا کنند و این دانایی و معرفت از اهداف خلقت انسان است.

وی با اشاره به رشادت های حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و پس از آن تصریح کرد: ایشان به همراه امام زین العابدین(ع) در آن گردنه تاریخی به خوبی آثار شهادت امام حسین(ع) را با سخنرانی ها و بصیرت افزایی مردم حفظ کردند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مقام حضرت زینب(س) به گونه ای بود که امام سجاد(ع) پس از سخنرانی ایشان در مسجد کوفه و در آن اختناقی که ابن مرجانه ایجاد کرده بود فرمودند: «عمه جان، شما درس نخوانده و مکتب نرفته عالمه ای رشیده هستید».

حجت الاسلام میرباقری همچنین با بیان اینکه حضرت زینب(س) تمام توان خود را برای زنده نگه داشتن حادثه کربلا صرف کرد، افزود: آن واقعه جانسوز با آن همه درس در کربلا تمام شد و به ظاهر لشکریان یزید پیروز میدان بود ولی سخنرانی و رشادت های حضرت زینب در کوفه همان پیروزی ظاهری را هم از یزیدیان گرفت.

وی با بیان اینکه زنان مومنه می توانند حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، افزود: آن بانوی بزرگوار برای پاسداری از مرزهای حیا و عفت بر سر یزید فریاد برآورد که «ای پسر آزاد شده‌های جدمان پیامبر اسلام(ص) آیا این از عدالت است که زنان و کنیزکان خویش را پشت پرده نشانی و دختران رسول خدا (ص) را به صورت اسیر به این سو و آن سو بکشانی نقاب آنان را دریدی و صورت‌های آنان را آشکار ساختی»./202/930/ب1

ارسال نظرات