۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۶۱۵۵۹
به مناسبت ایام اربعین صورت می گیرد؛

برگزاری مسابقه آموزشی نفس مطمئنه

برنامه تلوزیونی آفتاب شرقی به منظور آموزش و نشر مبانی سوره فجر مسابقه«نفس مطمئنه» را به مناسبت ایام ماه محرم و صفر تا پایان ایام اربعین در دورشته تلاوت سوره فجر و تفسیر سوره فجر برگزار می کند.
آفتاب شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه تلوزیونی آفتاب شرقی به منظور آموزش و نشر مبانی سوره فجر مسابقه «نفس مطمئنه» را به مناسبت ایام ماه محرم و صفر تا پایان ایام اربعین در دو رشته تلاوت سوره فجر و تفسیر سوره فجر برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، به استناد روایتی در کتب گرانسنگ بحارالانوار جلد 24، صفحه 93 که در ذیل آن آمده است امام صادق(ع) به اصحاب خود فرمود «سوره فجر را در نمازهاي واجب و مستحب خود قرائت كنيد كه اين سوره به حضرت امام حسين(ع) اختصاص دارد، مقصود از نفس مطمئنه آن حضرت و شيعيان او است»، همین امر امام صادق(ع) زمینه ساز بهانه ای شد تا زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی بتوانند با شرکت در این مسابقه از حقیقت نفس مطمئنه آگاه و در مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود از هویت آن استفاده کنند.

گفتنی است، بر اساس برنامه ریزی مسؤولان در این مسابقه شرکت‌کنندگان می توانند در رشته تلاوت، سوره فجر را در سه سطح روخوانی، روانخوانی و فصیح‌خوانی صدای خود را آنلاین ضبط کرده و به هنگام ثبت نام برای برنامه ارسال کنند.

لازم به ذکر است که شرکت کنندگان باید توجه داشته باشند که ابتدا تلاوت آیات ابتدایی سوره براساس قواعد روخوانی ارزیابی خواهد شد؛ این در حالی است که اگر اشتباهی از سوی شرکت کنندگان وجود داشته باشد این اشکلات از سوی داوران برنامه از طریق ویدیوهای آموزشی برای شرکت کننده ارسال خواهد شد چنانچه که شرکت کننده ای موفق به کسب نمره قابل قبول در این مرحله شود می تواند آیات بخش دوم سوره را با توجه به قواعد روانخوانی تلاوت کرده و برای برنامه ارسال کند، این در حالی است که بر اساس روال اعلام شده آیات بخش سوم سوره را بر اساس قواعد فصیح‌خوانی از سوی مسؤولان برنامه دریافت خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی برنامه آفتاب شرقی شرکت کنندگان در رشته تفسیر سوره فجر برای شرکت در این مسابقه می توانند برای شرکت در این رشته فیلم تدریس حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری را به دقت تماشا کرده و پس از آن در آزمون تستی مسابقه شرکت کنند.

گفتنی است، کمک هزینه ۱۴سفر زیارتی به کربلای معلی به همراه کمک هزینه ۵۰ سفر زیارتی مشهد مقدس جوایز مسابقه است؛ بر این اساس پنج شنبه 11 آذر ماه سال جاری زمان رسمی قرعه کشی این مسابقه در  برنامه زنده تلویزیونی آفتاب شرقی است./837/203/ب2

ارسال نظرات