۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۵۷۸
امام جمعه سنقر:

سخن چینی سبب بدبینی، جدایی و تفرقه می شود

امام جمعه سنقر با اشاره به آفت زبان، گفت: سخن چینی سبب بدبینی، جدایی و تفرقه شده و گناهان دیگری را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهرستان سنقر در جمع طلاب خواهر مدرسه نرجسیه شهرستان سنقر، ابراز داشت: انسان می تواند به وسیله زبان ارزش خویش را حفظ و به اعتبارش بیفزاید.

امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: طلاب می توانند به واسطه بیان و زبان اطلاعات و علوم دینی را که فراگرفته اند به دیگران انتقال دهند و علاوه بر آن جایگاه و ارزش خود را دوچندان کنند.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: زبان ابزاری در دست نفس انسان است، چنانچه اگر نفس انسان در مسیر صحیح حرکت کرده و رشد یابد قطعأ اعضا و جوارح نیز در کنترل انسان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از گناهان به واسطه زبان صورت می گیرد، افزود: انسان باید کنترل بیشتری نسبت به زبان خویش داشته باشد زیرا گناه زبان ممکن است انسان را به زوال و نابودی بکشاند.

حجت الاسلام صفدری بیان داشت: از جمله آفات زبان افشای راز است، بیان برخی از اسرار سبب برانگیختن حسادت، دشمنی و کینه خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سنقر با استناد به سوره یوسف، ابراز داشت: حضرت یعقوب فرزندش را به حفظ اسرار توصیه می کند زیرا در برخی از موارد افشای اسرار حسادت دیگران را برمی انگیزد.

استاد حوزه علمیه به آفت دیگری از زبان اشاره کرد و اظهار داشت: سخن چینی سبب بدبینی، جدایی و تفرقه شده و گناهان دیگری را به دنبال خواهد داشت.

این مسؤول تصریح کرد: سخن چین دائما در اضطراب و استرس افشا شدن عمل زشت خود قرار دارد، از این رو طلاب در منابر خود به معایب سخن چینی و آفات زبان اشاره کنند تا مردم نسبت به حفظ اسرار دیگران احساس مسؤولیت داشته باشند./857/203/ب2

ارسال نظرات