۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۶۱۵۷۹
آیت‌الله ری‌ شهری:

ساده زیستی نشانه فروتنی است

آیت‌الله ری‌ شهری گفت: سیره نبوی مناسب‌ترین الگو برای همگان به شمار می‌رود و این درس را به ما می‌دهد که انسان در هر پست و مقامی که باشد اعم از سیاسی و اجتماعی می‌تواند ساده زیست باشد.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و مفسر قرآن کریم، امروز در درس خارج فقه که در حوزه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شد، با تبیین این فراز از دعای مکارم الاخلاق که امام سجاد(ع) اشاره به «خفض الجناح» می‌کنند، گفت: «خفض الجناح» به معنای تواضع و فروتنی است.

آیت‌الله ری‌شهری درباره مصادیق فروتنی و تواضع، بیان داشت: انسان با دقت به سیره پیامبر(ص) مشاهده می‌کند که زندگی ایشان سراسر تواضع و فروتنی است به همین سبب ایشان بهترین و کامل‌ترین الگو برای رهبران و مسؤولان جامعه اسلامی به شمار می‌روند زیرا پیامبر(ص) افزون بر اینکه در رأس حکومت جامعه اسلامی قرار داشت در نهایت تواضع ساده زیست بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر(ص) دو پیشنهاد، پیامبری همراه با مقام شاهی و یا بندگی می‌دهد و ایشان با انتخاب پیامبری همراه با بندگی، مقام شاهی را رد می‌کنند، گفت: پیامبر(ص) می‌توانست با مقام شاهی ملکی همچون حضرت سلیمان(ع) در زمین برای خود اختیار کند اما به سبب حفظ مقام قرب الی‌الله که تنها مختص پیامبر خاتم بود آن پیشنهاد را رد کردند.

وی افزود: سیره نبوی مناسب‌ترین الگو برای همگان به شمار می‌رود و این درس را به ما می‌دهد که انسان در هر پست و مقامی که باشد اعم از سیاسی و اجتماعی می‌تواند ساده زیست باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: دولتمردان و مسؤولان جوامع اسلامی باید از پیامبر(ص) الگوگیری کرده و در همه عرصه‌ها تواضع و فروتنی ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند./202/813/ب1

ارسال نظرات