۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۶۱۵۹۵
در روز اربعین حسینی؛

زنجانی ها میزبان 7 شهید گمنام دفاع مقدس خواهند بود

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی 7 شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان زنجانی ها بوده و پس از تشییع پیکرهای مطهرشان، هر پیکر به یکی از شهرستان های استان زنجان جهت تدفین انتقال داده می شود.
تشییع شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، علی مهدیخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به میزبانی استان زنجان از هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس، گفت: این شهدا همزمان با اربعین حسینی در استان تشیع و پیکر مطهرشان تدفین می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پیکر مطهر هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس روز 29 آبان ماه سال جاری وارد استان شده و عصر روز شنبه از سبزه میدان زنجان مراسم رسمی استقبال از آنها آغاز می شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به انتقال بدن مطهر دو تن از شهدا به شهرستان خدابنده، افزود: پیکرهای مطهر پس از عبور از روستاهای اطراف، مراسم شب وداع با شهدا ساعت 20 شب در خدابنده برگزار و روز یکشنبه از میدان امام حسین(ع) تا بوستان شهدای گمنام مراسم تشیع و تدفین برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه تصریح کرد: پیکر پنج شهید دیگر نیز وارد شهر زنجان شده و در محل سبزه میدان پس از اقامه نماز بر پیکرهای مطهرشان به امامت امام جمعه زنجان، به سوی مزار شهدای پایین این شهرستان تشییع می شوند.

مهدیخانی در ادامه از برگزاری مراسم شب وداع با شهدا در زنجان خبر داد و تأکید کرد: یکی از مراسمات وداع در حسینیه اعظم زنجان و دیگری در مسجد جامع شهر نیک پی برگزار شده و سپس صبح فردا برای تدفین و تشییع در محل مقرر حاضر می شوند.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: با حضور این شهدا تعداد آلاله های گمنام استان زنجان به 58 شهید می رسد که از این تعداد 49 شهید در 22 یادمان تدفین شده اند و 9 شهید دوران دفاع مقدس نیز در شش مزار عمومی آرام گرفته اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در مجموع استان زنجان دارای 177 شهید مفقودالاثر است، اظهار داشت: با توجه به پیدا شدن پیکرهای شهدا در مکانی که یگان های زنجانی در آن مکان عملیات انجام داده اند، احتمال می رود که شهدای، زنجانی باشند.

گفتنی است، بنابر اعلام مسؤولان برگزاری مراسم تدفین شهدا، یکی از پیکرهای مطهر شهدا نیز در پادگان امام حسن عسگری(ع) سپاه زنجان تشیع و تدفین می شود. /949/203/ب2

ارسال نظرات