۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۶۰۱
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری مسابقه «آیات توحیدی» ویژه دانشجویان جدیدالورود استان مرکزی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: مسابقه کتابخوانی «آیات توحیدی» از سلسله مسابقات «نور» با محوریت قرآن کریم، ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان مرکزی به‌ همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، زهره نعمتی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی،  گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه‌ها، مسابقه کتابخوانی«آیات توحیدی» از سلسله مسابقات«نور» با محوریت قرآن کریم را برگزار می‌کند. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: دومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی آیات توحیدی ویژه دانشجویان جدیدالورود برگزار می‌شود، مسابقه«نور» در کشور تحت عنوان طرح‌های هماهنگ کشوری در حال برگزاری است که این دوره از مسابقات در استان مرکزی در قالب«آیات توحیدی» در حال ثبت‌نام است. 

وی بابیان اینکه دومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی«آیات توحیدی» ویژه دانشجویان ورودی ۹۵ است، ابراز کرد: این مسابقه به منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه بین دانشجویان برگزار می‌شود، با قرار گرفتن دانش‌آموزان در فضای دانشگاه باید نحوه مطالعه و مدت زمانی که به این امر اختصاص می‌دهند نیز افزایش یابد؛ ازاین رو برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی زمینه اشاعه این فرهنگ را فراهم خواهد کرد. 

نعمتی اظهار کرد: مسابقه«آیات توحیدی»با محور کتاب«خالق هستی» تألیف دکتر قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه اراک، ویژه دانشگاهیان و دانشجویان طراحی شده است، دانشجویان دانشگاه اراک می‌توانند برای تهیه کتاب و فرم پاسخنامه به دفتر فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کنند و سایر دانشجویان نیز برای دریافت کتاب خالق هستی به دفاتر فرهنگی دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و کتاب را با ۴۰ درصد تخفیف تهیه کنند. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: ثبت‌نام تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود در این مسابقه ثبت‌نام کنند، برای دو نفر جایزه‌۵۰۰ هزار تومانی و برای سه نفر بعدی ۲۰۰ هزار تومان جایزه در نظر گرفته شده است.   

وی با اشاره به اینکه تمام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان مرکزی مجاز هستند در دومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی«آیات توحیدی» کنند، افزود: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه دریافت کتاب با شماره‌های ۳۲۷۹۲۰۳۳ و ۳۲۷۸۹۶۹۰ تماس حاصل کنند. 

نعمتی در پایان گفت: این مسابقه به صورت غیرحضوری و با هدف آشنایی جوانان دانشگاهی با راه‌های اثبات وجود خداوند و نشانه‌های خداوند در جهان هستی، تدبر در آیات الهی که همگی در کتاب خالق هستی مورد بحث قرار گرفته است برگزار می‌شود./842/102/ب2

ارسال نظرات